چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳- Apr 17 2024
آپلود عکس آپلود عکس
اخبار ویژه
آپلود عکس آپلود عکس

بررسی تحصیل در چین

بررسی تحصیل در چین

در حال حاضر در حدود ۳۰۰۰۰۰ دانشجوی خارجی تحصیل در چین را برای آینده ی خود انتخاب کرده اند. تحصیل در چین برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی هم بنا به این دلیل که آموزش های کشور به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان نیاز به گذراندن مرحله ی اخذ مدرک پاتفک( مدرک دوره ی پیش […]

در حال حاضر در حدود ۳۰۰۰۰۰ دانشجوی خارجی تحصیل در چین را برای آینده ی خود انتخاب کرده اند. تحصیل در چین برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی هم بنا به این دلیل که آموزش های کشور به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان نیاز به گذراندن مرحله ی اخذ مدرک پاتفک( مدرک دوره ی پیش دانشگاهی ) ندارند و نیز می توانند بدون آزمون ورودی به دانشگاه های این کشور راه یابند، به مورد اعتبار و توان علمی دانشگاه ها افزوده شده و طرفداران زیادی را برای این دو رشته پیدا کرده است.

علاوه بر بورسیه ای که از جانب دولت محلی و مقامات استانی در این کشور برای تحصیل در چین به دانشجویان اختصاص می یابد. مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون یوان نیز به این دانشجویان خارجی در طول تحصیل پرداخت می شود که به عنوان انگیزه ای مضاعف برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های این کشور محسوب می شود.

دوره های مختلف تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقطع لیسانس در حدود ۴ سال به طول می انجامد که دروس این مقطع در دانشگاه های برتر این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشگاه ها دوبار در سال برای پذیرش در این مقطع مهلت تعیین کرده اند.

در دوره ی فوق لیسانس دانشجو به مدت ۲ سال مشغول به تحصیل می شود. در این دوره اغلب دروس را به زبان انگلیسی فرا می گیرد.

زبان آموزش در دوره ی دکتری در چین؛ همان زبان انگلیسی است، که البته در کنار آن دانشگاه هایی هستند که دوره های آموزشی را هم به زبان چینی و هم انگلیسی در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. طول دوره ی دکتری ۳ سال بوده که دانشجو در نیمی از آن واحد های درسی خود را می گذراند و بخش دیگر را به ارائه دادن پایان نامه دکتری و دفاع از آن اختصاص می دهد.

شرایط اعزام دانشجو به گرجستان

تحصیل در گرجستان 

اعزام دانشجو به گرجستان را می توان یکی از موقعیت های تحصیلی مناسب با هزینه های مقرون به صرفه برای افرادی دانست که قصد پس از اتمام تحصیل قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

گرجستان در حال حاضر یک کشور اروپایی محسوب می شود و در سال ۲۰۰۵ قرارداد بولونیا را امضا کرده و به سیستم یکپارچه آموزشی در اروپا ملحق شده است. دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل میکنند از سال ۲۰۱۶ به بعد می توانند در حین تحصیل در گرجستان ، به راحتی برای دریافت ویزای شنگن برای سفر به دیگر کشورهای اروپایی اقدام نمایند.

مقاطع تحصیلی در کشور گرجستان در مقطع کارشناسی ۴ ساله، در مقطع کارشناسی ارشد ۲ ساله، در مقطع دکترا ۳ تا ۵ ساله و در رشته پزشکی عمومی ۶ ساله و دندانپزشکی ۵ ساله می باشند.

زمان پذیرش در دانشگاههای گرجستان دو نوبت در سال و در ماههای مارچ (اسفند/فروردین) و سپتامبر (شهریور / مهر) می باشد.

امروزه در حدود ۲۰ دانشگاه دولتی و حدود ۳۰ دانشگاه خصوصی در گرجستان در حال فعالیت هستند که رشته های تحصیلی متنوعی را در مقاطع مختلف و به زبان گرجی و انگلیسی ارائه می کنند.

مزایای تحصیل در گرجستان

کیفیت آموزشی منطبق با استانداردهای اروپایی

مدرک مورد تایید برای دانشگاههای کشورهای تراز اول اروپا

هزینه زندگی و تحصیلی مقرون به صرفه

ویزای تضمینی

امکان اخذ اقامت و مهاجرت به اروپا پس از فارغ التحصیلی

امکان اخذ پذیرش بدون نیاز به مدرک آیلتس

(رشته های محبوب برای تحصیل در گرجستان)

شرایط اعزام دانشجو به روسیه

تحصیل در روسیه

روسیه، کشوری آسیایی اروپایی است که پهناورترین کشور دنیا بشمار می رود. روسیه هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا است؛ دانشجویانی که می خواهند با هزینه ای نسبتاً کم در برترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنند. در واقع روسیه در ردیف کشورهایی قرار دارد که بهترین مراکز آموزش عالی جهان را در خود جای داده اند اما با این وجود از دانشجویان در حال تحصیل در این مراکز شهریه نه چندان زیادی دریافت می کنند. به همین دلیل بازار تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه در تمام کشورهای دنیا داغ است. در ادامه به معرفی شرایط لازم برای تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه در رشته های پزشکی و غیرپزشکی، هزینه تحصیل در روسیه در رشته های مختلف، دانشگاه های کشور روسیه و مقایسه روسیه با سایر کشورها می پردازیم.

اعزام دانشجو به روسیه در ایران نیز طرفداران زیادی دارد چون همانطور که گفتیم تحصیل در روسیه به معنای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان با هزینه کم است و همچنین این کشور با ایران فاصله چندانی ندارد. به همین دلیل اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشورهای همسایه و نزدیک به ایران به گزینه تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه فکر می کنند.

اکثر دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه های روسیه می پردازند؛ وارد رشته های مهندسی و بخصوص مهندسی هوافضا، علوم پایه، هنر و رشته های پزشکی می شوند. در پایان مقاله هم کشورهایی که شرایط مناسبی را دارند به شما پیشنهاد داده ایم .

اعزام دانشجو به کانادا

شرایط اعزام دانشجو به کانادا

نظام تحصیل در کانادا به گونه ای است که تا قبل از ورود به دانشگاه دانش آموزان حدود ۱۲ سال تحصیل می کنند. البته در استان اونتاریو برای اخذ دیپلم دبیرستان باید ۱۳ سال درس بخوانند. دانش‌ آموزان‌ باید شش‌ درس‌ به نام‌ دروس‌ علمی‌ اونتاریو را نیز در سال‌ سیزدهم‌ بگذرانند.

محصلین سال سوم و کسانی که دوره پیش دانشگاهی را تمام کرده اند، می توانند با تکمیل دوره های زبان انگلیسی در یکی از کالج و یا دانشگاهای کانادا ثبت نام نمایند.

دبیرستانها درکانادا شامل کلیه برنامه های برگزیده پایه های  دبیرستانی تا دوازدهم و هم چنین دوره پیش دانشگاهی می باشند. تنوع ملیتی و  آشنایی با فرهنگ و خصوصیات بومی سایر ملل در این مدارس باعث گردیده که در کانادا برنامه های آموزشی به محیطی مطلوب برای  دانش آموزان تبدیل گردد. ، در طول هر سال به بیش از هزاران دانش آموز از  کشور های مختلف دنیا برای تحصیل در کانادا پذیرش دریافت می نمایند. اکثر فارغ‌ التحصیلان این دبیرستانها ضمن پذیرش از دانشگاهای معتبر بسیاری از آنها نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت می نمایند

اعزام دانشجو به آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

در آلمان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی می توان ادامه تحصیل داد و مهمترین نکته در مورد ادامه تحصیل در آلمان رایگان بودن تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان است . اما دانشگاه هایی هم وجود دارند که برای هر ترم ۲۵۰ یا ۵۰۰ یورو شهریه دریافت می کنند. برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در آلمان را دارند مهمترین گزینه می تواند زبان انگلیسی یا آلمانی باشد .

اگر می خواهید به زبان آلمانی درس بخوانید با توجه به دانشگاه انتخابی شما ، شما به سطح B1 یا B2 از زبان آلمانی احتیاج خواهید داشت .

اگر می خواهید تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی  داشته باشید  با توجه به رشته شما و دانشگاه حداقل به IELTS ACADEMIC با نمره ۶٫۵ و یا iBT با نمره ۷۲ احتیاج خواهید داشت.  البته برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها ارائه GRE یا GMAT نیز اجباری است.

تحصیل در دانشگاه های آلمان به دلیل کیفیت بسیار بالای آموزشی این دانشگاه ها و رتبه بسیار بالای دانشگاه های آلمان در رنکینگ های جهانی، همیشه مورد استقبال گسترده علاقمندان به شرایط تحصیل رایگان در آلمان بوده است.

برای اعزام دانشجو به آلمان در مقطع کارشناسی ، فرد می بایست دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه های سراسری داخل کشور بوده و یا قبولی آزمون سراسری را داشته باشد. به عبارت دیگر صرفاً با داشتن دیپلم و یا پیش دانشگاهی در اکثر موارد نمی توان مستقیم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان اقدام نمود. پس از اخذ پذیرش و ورود به آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان ، دانشجو می بایست یک دوره یکساله کالج (پیش دانشگاهی) را در دانشگاه های آلمان بگذراند و سپس تحصیل در رشته اصلی خود را آغاز نماید. دانشجویان دانشگاه های آزاد، سراسری که در سال سوم دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و یا از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ، بدون گذراندن دوره کالج مستقیماً تحصیل خود را در مقطع کارشناسی آغاز نمایند.

اعزام دانشجو به روسیه

یکی از کشورهایی که شرایط بسیار مناسب و مساعدی در مورد سطح آموزشی دانشگاهی و کیفیت بالای تحصیلات و زندگی را دارا است کشور روسیه می باشد.

اعزام دانشجو به روسیه به دلیل داشتن دانشگاه های با رنکینگ بالای جهانی و تحصیل ارزان قیمت و سهولت در پذیرش  از گزینه های بسیار پر طرفدار به شمار می آید و متقاضیان زیادی جهت دریافت پذیرش تحصیلی و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی روسیه وجود دارند.

بدیهی است که همه متقاضیان واجد شرایط لازم جهت تحصیل در روسیه و پذیرش گرفتن از دانشگاههای این کشور را دارا نیستند و عده کثیری موفق به دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی برای تحصیل در روسیه نمی شوند.

لذا است که با امعان نظر در مراتب معنونه فوق ملاحظه می گردد مبحث اخذ بورسیه تحصیلی برای کشورهای مختلف و از جمله بورسیه تحصیلی روسیه یکی  از مسایل بسیار تخصصی و حرفه ای می باشد که رسیدگی به این امر در صلاحیت یک تیم خبره و مشاورین زبده حقوقی قرار دارد که نسبت به قوانین داخلی و قوانین بین المللی اشراف کامل داشته باشند و از سطح تجربه و تبحر مطلوبی برخوردار باشند تا بتوانند زمینه سازی مورد لزوم جهت این مساله را فراهم آورند.

اعزام دانشجو به گرجستان

اعزام دانشجو به گرجستان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و داشتن هزینه های پایین تحصیل و زندگی، متقاضیان بسیاری جهت مهاجرت تحصیلی دارد.در گرجستان دو نوع دانشگاه وجود دارد (دولتی و خصوصی) .دانشگاه دولتی  در شرایط خاص برای شهروندان گرجی رایگان است ولی برای مهاجرین و داوطلبان کشورهای دیگر هزینه  دارد. البته هر دو نوع دانشگاه زیر نظر وزارت علوم گرجستان می باشد. یکی از مزیت های تحصیل در گرجستان ارتباط مستقیم دانشگاه های گرجستان با سایر دانشگاه های بین المللی می باشد.

دروس در دانشگاه های گرجستان اغلب به دو زبان گرجی و انگلیسی ارائه می شوند البته در برخی رشته ها و دانشگاه های خاص زبان روسی استفاده می شود. برای تحصیل در گرجستان تسلط زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان آیلتس  ۵٫۵ و یا تافل ۸۰ الزامی می باشد. دانشگاه های گرجستان برای آن دسته از دانشجویان خارجی که به زبان گرجی آشنایی ندارند کلاس های آموزشی زبان گرجی برگزار می نماید. شرکت در کلاس ها به صورت اجباری می باشد. دوره های آموزشی زبان گرجی ۱۳۰ ساعت می باشد. سال تحصیلی در تمام مقاطع از سپتامبر آغاز می شود و تا ماه جون ادامه پیدا می کند.

تحصیل در چین

امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه و اقامت تحصیلی در دانشگاه های معتبر در کشورهای پیشرفته می باشند. همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر تهران و شیراز تحصیل در دانشگاه های معتبر و پیشرفته کشور چین را پیشنهاد می دهند زیرا دانشگاه های چین از بهترین دانشگاه های جهان هستند و مدارک آنان در سراسر دنیا قابل تایید می باشند,این کشوربسیاری از شرایط مهاجرت را داراست و هزینه تحصیل در چین نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان تر است.کشور چین با پایتختی شهر پکن از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر از موسسات معتبر در زمینه اعزام دانشجو به چین می باشد و متقاضیان عزیز می توانند با مراجعه به موسسه ما واقع در شیراز در کمترین زمان ویزای تحصیلی چین را دریافت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به چین می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه ها و کالج های بسیار زیادی در چین وجود دارد که اغلب آن ها از اعتبار جهانی برخوردارند. بیش از ۱۸۰ دانشگاه و مرکز آموزشی در چین مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به چین

زبان تحصیل در این دانشگاه ها انگلیسی می باشد و به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در چین برای برخی دانشگاه ها می بایست مدرک زبان ایلتس حداقل ۶ را داشته باشند. متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به چین می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز و شرکت در کلاس های آموزشی در مدت زمانی کوتاه و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند. البته شایان ذکر است امکان تحصیل در چین بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است.

شروع سال تحصیلی در دانشگاه های چین ماه های سپتامبر و ژانویه است و متقاضیان ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به چین می بایست از یک ماه قبل از شروع ترم تحصیلی نسبت به اخذ پذیرش در دانشگاه های چین اقدام نمایند.

تحصیل در روسیه

امروزه روسیه بزرگترین کشور در جهان است. در داخل مرزهای گسترده این کشور لوکس ترین کاخ سیاره، فلات گسترده، بلندترین کوه ها، سردترین شهرها، بهترین آموزشگاه های باله و بزرگترین مجموعه عروسک های دنیا وجود دارد. از نظر فرهنگ، ادبیات نمایشی قابل توجه ترین موضوع این کشور است. نویسندگان روسی مانند تولستوی، بولگاکف، داستایوسکی و ناباکوف در سراسر جهان برای ایجاد برخی از بزرگترین آثار قرن ۱۹ و ۲۰ شناخته شده اند.

در کنار روش های متعدد مهاجرتی نظیر مثل اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق کار و … از جمله بهترین روش های مهاجرت به روسیه مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه می باشد. در تمام این روش ها شخص پس از چند سال اقامت می تواند تابعیت یا شهروندی روسیه را اخذ نماید.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه

این مقاله راهنماییست برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه روسیه جهت تحصیل در روسیه می باشد. روسیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان، یک ابر قدرت سنتی و یک مرکز آموزشی عالی در شرق اروپا است. عضویت در حوزه آموزش عالی اروپا بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر آموزش به یک سبک غربی بیشتر است.

روسیه دارای مناظر خیره کننده، شهرستانهای شگفت انگیز و سطح فرهنگ بالا می باشد، از زیبایی سنت پترزبورگ به عظمت مسکو یکی از موارد جذب کنند توریست می باشد. روسیه یک محل عالی برای دانشجویان بین المللی است، و به طور فزاینده برخی از دوره های پیشگامانه را ارائه می کند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به روسیه معمولا از طریق تحصیل در روسیه اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند.

اعزام دانشجو به فرانسه

چرا تحصیل در فرانسه
فرانسه هر ساله بیش از ۲۳% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزشهای ارائه شده و مدارک اعطا شده را زیر نظر دارد. عالی بودن مدارک فرانسوی و تحصیل رایگان در فرانسه، دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری به این کشور میباشد. ادامه تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن میباشد. (بیش از ۳۰۰۰ موسسه شامل ۹۰ دانشگاه ۲۴۰ مدرسه عالی مهندسی ۲۳۰ مدرسه عالی بازرگانی و ۲۰۰۰ موسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری آموزشهای پیراپزشکی و غیره)
فرانسه کشوری است که تحصیل در آن به صورت رایگان می باشد و از سوی دیگر نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه تکلم میکنند. تسلط و آشنایی به این زبان دسترسی ویژه به بیش از ۴۷ کشور از ۵ قاره جهان را ممکن می‌سازد.
شرایط اقامت در این کشور اینگونه است که شخصی اگر ۷ سال به طور متوالی در آنجا باشد (تحصیلی، کار و…) می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید و بعد از یک هفته ورود به این کشور مقیم آنجا می شود. همچنین شخص در حین تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی ۲۰ ساعت در هفته حق کار دارند که اگر در این دوره کارفرما شخص را بیمه کند آن شخص می تواند اقامت دائم خود را اخذ نماید که این امر اعزام دانشجو به فرانسه را از اهداف اول هر شخصی قرار میدهد .







طراحی و اجرا: طراحان شمال