اجتماعی » سیاسی » شهید و شهادت » فرهنگ و هنر » فضای مجازی » مازندران
کد خبر : 146167
چهارشنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

عضویت ۷۰ نفر در کانون بسیج رسانه شهرستان آمل/ معرفی دستیار ویژه شهید آوینی به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه آمل

بدون هیچ شکی مدیر جوان و لایق بسیج رسانه شهرستان آمل را می توان یکی از موفق ترین مدیران کانون های نواحی مختلف استان مازندران و کشور نام برد. جوانی که در کمتر از ۲ سال با کارها و اقدامات شایسته و ارزشمند خود توانست نگاههای زیادی را به خود جلب کند. خبرنگار پایگاه خبری […]

عضویت ۷۰ نفر در کانون بسیج رسانه شهرستان آمل/ معرفی دستیار ویژه شهید آوینی به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه آمل

بدون هیچ شکی مدیر جوان و لایق بسیج رسانه شهرستان آمل را می توان یکی از موفق ترین مدیران کانون های نواحی مختلف استان مازندران و کشور نام برد.

جوانی که در کمتر از ۲ سال با کارها و اقدامات شایسته و ارزشمند خود توانست نگاههای زیادی را به خود جلب کند.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه به همین منظور به سراغ علی نیکزاد مسئول جوان بسیج رسانه شهرستان آمل رفته و گفتگوی جذابی را با وی داشته است .

علی نیکزاد مسئول بسیج رسانه شهرستان آمل در ابتدا گفت:  بنده از مرداد ماه ۱۳۹۷ که به عنوان مسئول بسیج رسانه شهرستان آمل انتخاب شده ام برنامه های شاخص زیادی را به لطف خدا با کمنک دوستان برگزار کردیم که قبل از بیان برنامه های شاخص باید به نکته ای اشاره کرد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج رسانه از دیدگاه اکثر افراد، فقط بسیج خبرنگاران می باشد، اما جامعه هدف بسیج رسانه غیراز خبرنگاران،  فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز می باشند.

نیکزاد افزود: از شروع مسئولیت تا به حال به صورت ماهانه نشست هایی با حضور خبرنگاران، فعالان رسانه، فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشتیم که تمام سعی مان بر این بود تا با حضور اساتید مجرب این برنامه های اجرایی شود. به عنوان مثال در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج از اساتیدی مثل حجت الاسلام و المسلمین  یعقوبیان و سردار میرشکار که خود از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و فعال فضای مجازی نیز می باشد، استفاده کردیم .

وی تصریح کرد: از اساتید مجرب کشوری دیگری نیز در برنامه های خود استفاده کردیم که نمونه آن می توان به دکتر اعتصامی و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان نیز اشاره کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: غیر از برگزاری این نشست ها،  سعی کردیم برای عموم مردم نیز برنامه هایی را برگزار کنیم; چرا که مردم با توجه به اهمیت موضوع سواد رسانه ای در جامعه امروزی نیاز به کلاسهایی دارند تا با این موضوعات آشنا شوند.

وی اظهار داشت: از جمله برنامه های شاخصی که برای عموم مردم در نظر گرفتیم می توان به حضور علی اکبر رائفی پور در مصلی قدس آمل اشاره کرد که استقبال پرشور و چشمگیری از آن صورت گرفت.

نیکزاد بیان کرد: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ما سعی کردیم برنامه هایی در این زمینه اجرا کنیم و  مستند هایی را در خصوص فرهنگ جهاد و شهادت ساختیم و سعی کردیم غیر از اکران این مستند ها،  در مجالس عمومی و شبکه های تلویزیونی این فیلم ها را پخش کنیم که به عنوان مثال ساخت مستندی با نام مصطفی در بهمن ماه سال گذشته به همت مجموعه بسیج رسانه ساخته شد و از شبکه استانی مازندران پخش شد.

وی افزود: در یکی دیگر از برنامه های مهمی که امسال برگزار شد در نشست شورای کانون بسیج رسانه توفیق داشتیم در خدمت پدر بزرگوار شهید احمدی روشن و رسول خلیلی در دانشگاه علوم قرآنی آمل باشیم و از صحبت های ارزشمند و گرانبهای آنها نهایت استفاده را ببریم.

مسئول بسیج رسانه شهرستان آمل گفت: برگزاری کارگاه یک روزه سواد رسانه و فضای مجازی از دیگر برنامه های شاخص اجرایی  بود، که اولین دوره آن دی ماه امسال با حضور حسن شمشادی خبرنگار حوزه مقاومت و استاد مصطفی ضابط از کارشناسان مجرب رسانه و فضای مجازی کشور، برگزار شد.

وی ادامه داد: ورود به مساجد و آموزش سواد رسانه با توجه به اینکه یکی از برنامه های ابلاغی سازمان بسیج رسانه نیز می باشد در دستور کار قرار گرفت و از کارشناسان مجرب سطح شهرستان در مساجد برای بالا بردن سطح سواد رسانه ای مردم استفاده می شود.

نیکزاد تاکید کرد: مجموعه بسیج رسانه سازمانی است با ماهیت انقلابی فرهنگی که با مشارکت کلیه نیروهای مومن و متخصص عرصه رسانه تشکیل شده است که از جمله اهداف آن می توان به کمک به تحقق جامعه اسلامی و رهنمودهای حضرت امام (ره ) و رهبر عزیز و فرزانه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی افزود:  همچنین برای جذب حداکثری و تحقق بسیح دهها میلیونی، مجموعه بسیج رسانه باید ظرفیت سازی کند و برای ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه ، مجموعه بسیج رسانه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد:  تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه ای کشور نیز یکی دیگر از اهداف شکل گیری مجموعه بسیج رسانه می باشد.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ نفر از بسیجیان خبرنگار و فعال فضای مجازی، عضو کانون بسیج رسانه هستند که با برنامه ریزی های انجام شده و  با کمک مسئول نیروی انسانی کانون بسیج رسانه قصد داریم که اعضا را تا آنجایی که امکان دارد، افزایش دهیم .

نیکزاد در ادامه اظهار کرد:  بسیج رسانه ۹ جامعه هدف دارد که به صورت خلاصه می توان به خبرنگاران، فیلمبرداران خبری، عکاسان خبری، سردبیران رسانه ها، کارشناسان و صاحب نظران رسانه ها ، گزارشگران، مستند سازان  خبری ، مدیران مسئول رسانه ها و کارکنان فنی رسانه ها اشاره کرد.

وی از برنامه های پیش روی سازمان بسیج رسانه آمل نیز گفت: بازدید رسانه ای از مراکز صنعتی، استفاده از کارشناسان محتوا ساز که در مقابله با جنگ نرم دشمن مشغول فعالیت هستند،  دوره های توانمند سازی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی ، تهیه ویژه نامه از عملکرد مجموعه بسیج رسانه، حضور در نمایشگاه های رسانه ای و گرفتن غرفه، تعامل و همکاری با مجموعه های مختلف مخصوصا اداره فرهنگ و ارشاد آمل ، سلسله نشست های گفتمانی دیدگاههای مقام معظم رهبری در باب رسانه ، نشست هایی با مجموعه های مرتبط به فعالان رسانه ای و فضای مجازی نظیر پلیس فتا، بانک جامع اطلاعاتی در خصوص تمامی رسانه های شهرستان ، برگزاری برنامه هایی در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری دوره سواد رسانه به صورت ۱ روزه، ۲ روزه و ۳ روزه ، تشکیل کارگروه رسانه ای ، رصد اخبار و مطالب رسانه ها، بسته های حمایتی برای خبرنگاران، برنامه های بصیرتی برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با حضور چهره های مطرح، ساخت و تولید فیلم کوتاه و مستند با موضوع انقلابی و غیره  از برنامه هایی است که با کمک خبرنگاران محترم اجرایی خواهد شد.

مسئول بسیج رسانه شهرستان آمل بیان کرد: شهید محمد سعید یزدان پرست لاریجانی را به عنوان شهید شاخص کانون بسیج رسانه شهرستان آمل معرفی کردیم که این شهید بزرگوار دستیار ویژه شهید آوینی بودند که به همراه ایشان نیز به شهادت رسیدند و قطعا یادمانی برای این شهید بزرگوار  در سال ۱۳۹۹ تهیه و تدارک خواهیم دید.

وی تاکید کرد: امروزه این حقیقت به خوبی برای همگان اثبات شد که رسانه ها سهم و نقش قابل توجهی در ایجاد تغییرات و دگرگونی های مختلف در سبک زندگی و موضوعات دیگر دارند. به عنوان مثال انقلاب اسلامی ایران که با همت مردم و رهبری حضرت امام (ره) اتفاق افتاد، نقش رسانه هایی مثل نوار کاست و اعلامیه ها در آن بسیار زیاد بود و از همین نکته می توان نتیجه گرفت که رسانه ها نقش غیر قابل انکاری در جوامع مختلف دارند .

نیکزاد افزود: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و فرهنگ عمومی جامعه مثل طلاق، اعتیاد، خشونت ، بی قانونی و غیره دارند و می توانند با تولید محتوای مناسب،  نقش به سزایی در کاهش ناهنجاری های جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد : یکی از اهداف مجموعه بسیج رسانه تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی می باشد که متشکل از رسانه های انقلابی و دغدغه مند در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند و انشالله بتوانیم قدمهایی را در این راستا برداریم و در سطح کشور هم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

این مقام مسئول بیان کرد: رسانه هایی که در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند و همکاری خوبی با مجموعه بسیج رسانه دارند همگی از رسانه های انقلابی هستند و دغدغه مسائل انقلاب را دارند و در تمامی برنامه هایی که در این راستا در حال برگزاری می باشد حضورشان پررنگ است.

وی تصریح کرد: از زحمات بی دریغ و خالصانه برادران و خواهرانم در مجموعه های کانون بسیج رسانه شهرستان آمل مخصوصا اعضای شورا که واقعا در برگزاری برنامه های مختلف زحمات زیادی را متحمل شدند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

نیکزاد افزود: همچنین از سرهنگ جابر عسگری فرمانده سپاه ناحیه آمل، عبدالمهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه استان مازندران ، امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل ، و از همه مجموعه هایی که در این راستا مشغول فعالیت هستند مثل خانه مطبوعات ، روابط عمومی و معاونت فضای مجازی سپاه و غیره که همیشه برای مجموعه بسیج رسانه پشتوانه بودند نیز قدردانی می نمایم.

مسئول بسیج رسانه شهرستان آمل در پایان گفت: تشکر ویژه ای نیز از تمامی خبرنگاران آملی مخصوصا مجموعه وزین مازندرانه، مدیر مسئول، سردبیر و خبرنگاران خوب آن پایگاه خبری دارم که از زمان شروع مسئولیت بنده تا به حال همیشه کمک حال ما بودند و در تمامی برنامه ها با حضور فعال خود مایه دلگرمی ما شدند.

گفتگو و تنظیم : سحر صالحی