روز یکشنبه خبر به مقصد نرسیدن مسافران پرواز تهران_ یاسوج از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی مخابره و عنوان شد این پرواز در جایی میانه راه سقوط و یا به کوه برخورد کرده است.
در آغازین ساعت های این اتفاق اخباری مبنی بر اینکه این هواپیمای ۲۵ ساله ATR چندی پیش هم دچار نقص فنی بوده است در رسانه ها منتشر شد که البته وزیر راه این موضوع را تکذیب کرد.
بیش از یک و نیم روز بعد از این اتفاق آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که شرکت های هواپیمایی مستقیما زیر نظر وی فعالیت می کنند در اطراف محل حادثه حاضر شده و با یک بالگرد به گشت زنی در ارتفاعات مشغول شد که البته انتشار فیلم گشت زنی آخوندی در ارتفاعات که بدون داشتن تجهیزات لازم به دنبال بقایای هواپیما میگردد اعتراضات زیادی را به دنبال داشت.
در اقدامی عجیب این فیلم بر روی صفحه منتسب به آخوندی در اینستاگرام هم منتشر شده که واکنش های زیادی را در پی داشته است.
حادثه سانچی، حادثه برخورد دو قطار، سقوط هواپیما در اطراف مهرآباد، سقوط هواپیمای تهران یاسوج، فرو ریختن معدن و … حوادث ناگواری بود که با علیرغم اینکه مسئول مستقیم آن وزارت راه و شهرسازی است، آخوندی به عنوان وزیر مستقیم زیر بار پذیرش مسئولیت آن نرفته است.
سیاست های غلط در این حوزه اعتراضات مردمی را به صفحه منتسب به آخوندی کشانده است که غالب این افراد خواستار استعفای آخوندی شده اند.
آنچه که در زیر آمده برخی از نظرات در این پیج است:
طی سه روز گذشته بالغ بر ۳ هزار کامنت در یک صفحه منتشر شده است که بالغ بر ۷۲۰ کامنت مستقیما از آخوندی خواسته اند که استعفا بدهد؛ حدود ۲۵ درصد از کامنت ها مربوط به استعفای آخوندی است.
حدود ۵ درصد کامنت ها هم نمایندگان مجلس را مخاطب قرار داده و می خواهند آخوندی را سریعتر استیضاح کنند در این کامنت ها بالغ بر ۱۰۰ بار از واژه بی کفایت استفاده شده و آخوندی را وزیری بی کفایت می دانند.
به نظر می رسد آمار صفحه اینستاگرام آخوندی همان رفراندومی است که روحانی از آن صحبت کرده؛ در این رفراندوم، تقریباً ۹۰ درصد از مخاطبان از عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی گلایه داشته و خواستار تغییر در این وزارتخانه هستند.
اکنون که روحانی خودش پیشنهاد رفراندوم را داده است، برای اثبات پایبندی خود به نتیجه رفراندوم، بهتر است پاسخ مردم به عملکرد وزیر راه را جدی گرفته و پیام مردم مبنی بر استیضاح و یا برکناری آخوندی را جدی بگیرد و به آن جامه عمل بپوشاند.