بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این لحظات عرفانی ، در این مجمع نورانی ، در محضر شما مؤمنین و مؤمنات ، سروران عزیز ، اعزه ی مکرم ، مردم مؤمن ، با بصیرت و ولایت مدار ، مادران و خواهران و پدران محب اهل بیت (ع) ، ولایت مدار ، ایمانی در ابتدا خودم و بعد همه ی شما سروان عزیز و بزرگوار را به تقوای الهی توصیه می کنم .
تقواست که منشأ خیرات و برکات است . تقواست که می تواند عزت را به همراه داشته باشد . ذلت ها و خواری ها و پستی ها را از مسیر زندگی بشریت دور می کند . اگر شخص مؤمن می خواهد صاحب ل باشد باید اختیار دلش را در دست بگیرد نه اینکه اختیارات خودش را به دل داده باشد تا در مسیر خدا قرار دهد . اختیار قلب و جانش را به معشوقات مجازی ندهد . در مسیر خدا و اهل بیت (ع) باشد . قطعاً این عمل مسیر تقوا محقق خواهد شد . اگر میخواهیم دلبری کنیم باید از دنیا دل ببریم نه اینکه دنیا دلمان را برده باشد و اگر می خواهیم در قلب ها و جان ها قرار بگیریم باید متوجه دل و جان مان و روح مان باشیم . اگر می خواهیم دلداده شویم باید دل را فقط به یک کس داده باشیم نه اینکه هر باره دل را به یک بی سر و پائی بدهیم و اگر می خواهیم هم در مسیر خواستگاه ذات ربووبیت قرار بگیریم هم در مسیر خواستگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام زمان (عج) دلدادگی مان باید در مسیر محبت به خدا و اهل بیت (ع) باشد نه متأسفانه آنچنان بگویم که ایمان مردم بخواهند یا قوم خاص و شخص خاص بخواهد . اگر مرضی خدا باشد در همه ی جان ها و قلب خا قرار خاهد گرفت . و الا اگر هه ی ملت ها بخواهند شخص یا شخصیتی را نگه دارند و اگر خدا نخواهد نمی شود . اگر شخحصی در مسیر تقوا نباشد و در مسیر خدا نباشد خود خدا بستر هلاکتش را مهیا خواهد کرد . پس برای ایجاد خانه ای آباد ، خانه ی دلی آباد ، سقفی آباد ، منور به انوار الهی باید زندگی ای  داشته باشیم که بر اساس آموزه های قرآن باشد . توصیه ی خدا و اهل بیت (ع)  در آن مسیر باشد . متأسفانه بعضی این روزها با امام زمان (عج) فاصله گرفتند . زندگی شان اما زمانی نیست . نانشان امام زمانی نیست . دنبال نام هستند . نام در مسیر محبت امام زمان (عج) هست . اگر نامی در مسیر محبت امام زمان (عج) باشد با برکت هست . اگر خدایی ناکرده دور از نگاه  منظر امام زمان (عج) چه در مجالس جشن و سرور و شادی های مان و یا خدایی ناکرده در مجالس ترحیم مان کاری کنیم که امام زمان (عج) ناراضی باشد آن مدینه ی فاضله نخواهد شد . مؤمنین و مؤمنات اگر ابتلاعی ایجاد می شود ، اگر دردی در جامعه ایجاد می شود ، سیلی می آید ، زلزله ای می آید و همه گیر می شود متوجه باشیم که خدایی ناکرده آن قوم اهل گناه نباشند وگرنه به هلاکت خواهیم رسید . مروری به زندگی مان و جشن و سرور های مان داشته باشیم . مروری به مراسم های مان داشته باشیم که خدایی ناکرده  بر اساس دین نباشد لطمه است . مروری به لقمه هایی که در زندگی مان وراد می شود را اشته باشیم . اگر خدایی ناکرده پدر و مادر خانواده ، ولی و سرپرست خانوداه به دنبال ارتزاق حرام باشد آن خانه در ظلمت است . آن خانواده در ظلمت هستند . اگر می گویند آتشی هست . اگر می گویند عذابی هست . اگر می گویند خانه ی قبر انسان در ظلمت هست ظلمتکده اش در جسم و جان من و شماست . آتش بواسطه ی لقمه ی حرامی است که در جسم و جان مان اثر کرده و به همراه خود آنچها را که کسب کردیم می بریم . پس ما باید دقت کنیم لقمه ی حرام است که مفسده ایجاد می کند . اکثریت فسادی که در جامعه در حال انجام باشد ابتدایی ترین مقصد و سرمنزل مقصود لقمه ی حرام است . لقمه ی حلال است که شیخ الرئیس بوعلی سینا معرفی می کند . لقمه ی حلال هست که حضرت آیت الله العظمی تربیت می کند و لقمه ی حرام است که خدایی ناکرده طلحه و زیبر و اشعث و فتنه گری را ایجاد می کند . متوجه باشیم برای خانه و خانواده ی مان دل بسوزانیم .
سروران عزیز همانگونه مستحضرید نیاز به غذا از جمله امور فطری و غریزی انسان است. آنچه از اهیمت ویژ‌ه‌ای برخوردار است،‌ این است که این نیاز چگونه و از چه راهی برآورده می‌ شود؟

عزیزان اهل علم مستحضرید که نیاز به غذا از جمله امور فطری و غریزی انسان است.  آنچه از اهیمت ویژ‌ه‌ای برخوردار است،‌ این است که این نیاز چگونه و از چه راهی برآورده می‌شود؟ چرا که تاریخ نشان می‌دهد این نیاز و عواملی که رسیدن به آن را میسر می‌سازد، سرنوشت بسیاری از افراد را تغییر داده است. گاه به اصطلاح «خوردن یک لقمه نان» است که افراد را به خضوع در برابر اربابان زر و زور وامی‌دارد، ما در مروری به تاریخ مشاهده می کنیم که این نیاز و عواملی که رسیدن آن زرا برای انسان میسر می کند سرنوشت بسیاری را رقم می زند . عده ای حتی در مقابل طغیان گری قد خم نمی کنند . آسیه را فراموش نکردیم « وَ فِرعَونَ ذِی الأَوتَاد» در خانه ی طاغوت است ولی تفکر حلال مسیر مستقیم ارتزاق حلال ، تبعیت از ذات مقدی ربویبت حتی در خانه ی طاغوت ایشان را متزلزل نکرده و در مسیر تبعیت از ولی خودش ، نبی خودش قرار می دهد و در نقطه مقابل کسانی اند که  گاهی تا سرحدّ پرستش در مقابل آنها کرنش می‌کنند.
دین مبین اسلام، همانند ادیان گذشته، پیروان خویش را به تأثیرات شگرف غذا در زندگی انسان آگاه ساخته است، مسئله‌ای که امروزه نیز برخی انسانها از آن غفلت نموده‌اند.
سرنوشت ها بر اساس لقمه ای است که انسان میحورد . گاه به اصطلاح خوردن یک لقمه ی نان افراد بسیار صاحب خضوع و خشوع در مقابل اربابانش قد خم نمی کند چون خدا را دارد وبه خدا معتقد است . چون بر این اعتقاد دارد خدا را دارم غم ندارم .
خدا بزرگترین سرمایه ی انسان مؤمن است و این تفکر تفکر سلامت نفس می باشد که بزرگترین عامل موفقیت می باشد و  لذا می بینیم این لقمه ی حلال است که این چنین رقم می زند  و گاهی متأسفانه لقمه ی حرام در حد پرستش انسان را پیش می برد . خم می شود و تعظیم می کند . بنده ی خداست و همه ی  این ها در مسیر خداست . رزق و روزی به دست خداست و دین مبین اسلام همانند ایام گذشته یروران خودش را به تأثیرات شگرف غذا در زندگی انسان توصیهه کرد . آگاه ساخته و مسئله ای که امروز متأسفانه برخی از زندگی ها متوجه آن نیست . لقمه هایی که وارد زندگی مان می شود یا حتی توصیه می کنند شما اگر می روید جایی که اهل وجوهات نیستند و خدایی ناکرده در این امر شبهه ای وجود دارد رد مظالم دهید . اولاً ورود به آن خانه در صورت امکان در صورتی که موجب قطع رحم نگردد . گاهی اوقات مسائلی بوجود می آید . اگر نرویم گناه و مفسده ایجاد می شود . به محض خوردن غذا انسان رد مظالم دهد تا آن غذا در جسم و جانش اثر نکند .
تا قبل از دستورات روح‌بخش اسلام و حتی پس از آن، باور نمی‌کردند که غذا علاوه بر «ویتامین» و «پروتئین»، در مسائل روحی – روانی انسان نیز تأثیر داشته باشد. با گسترش مرزهای دانش بشری، تأثیرات غذاها بر روحیات انسانی مورد توجه دانشمندان قرار گرفت. آنان باور کردند که بسیاری از پدیده‌های اخلاقی به خاطر هورمونهایی است که غده‌های بدن تراوش می‌کند و تراوش غده‌ها رابطه نزدیکی با تغذیه انسان دارد؛ اما هنوز به این باور نرسیده‌اند که اولاً یک لقمه نیز می‌تواند آثار خاصی را بر انسان بگذارد و ثانیاً راه بدست آوردن غذا و چگونگی تهیه آن نیز تأثیرات بسیاری را در وجود انسان بر جا می‌نهد؛ در حالی که در کلمات بزرگان دین ما به جای غذا به «لقمه» تعبیر شده است که بیانگر این نکته است که اثر غذا با یک لقمه نیز منتقل می‌شود و اثر خود را بر جان و روح انسان منتقل می‌نماید. از منظر اسلام طریقه بدست آوردن مال که سرانجام به لقمه و غذا تبدیل می‌شود،‌ از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و عدم توجه به این امر عواقب بسیاری را به همراه دارد.
در روایت است که رسول خدا‏‏صلی‏الله‏علیه‏وآله فرمود: «لَیَجِیئَنَّ اَقْوَامٌ یَوْمَ الْقِیَامَهِ لَهُمْ مِنَ الْحَسَنَاتِ‌کَجِبَالِ تِهَامَهَ فَیُؤْمَرُ بِهِمْ اِلَی النَّارِ، فَقِیلَ: یَا نَبِیَّ اللهِ! مُصَلُّونَ؟ قَالَ: کَانُوا یُصَلُّونَ وَیَصُومُونَ وَیَأخُذُونَ وَهْناً مِنَ اللَّیْلِ لَکِنَّهُمْ کَانُوا اِذَا لَاحَ لَهُمْ شَیْءٌ مِنَ الدُّنْیَا وَثَبُوا عَلَیْهِ؛ در روز قیامت اقوامی با داشتن حسناتِ بسیار، به اندازه کوه‌های مکّه، می‏آیند و امر می‏شود که به آتش افکنده شوند. برخی به رسول خدا‏‏صلی‏الله‏علیه‏وآله عرض می‌کنند: یا رسول الله! آیا این افراد نمازگزار بودند؟ حضرت می‌فرماید: آری،‌ نماز می‌خواندند، روزه می‌گرفتند و پاره‌ای از شب را به عبادت مشغول بودند؛ لکن هرگاه بر اینان چیزی از دنیا پیدا می‌شد، خود را بر آن می‌افکندند.»

بنابراین، انسان مسلمان موظف است در آنچه بدست می‌آورد دقت نماید؛ چرا که هر چه بدست می‌آید و وارد زندگی انسان می‌گردد، با واسطه و یا بی واسطه، در غذای انسان وارد می‌شود و در درون شکم انسان جای می‌گیرد ولی اما وقتی هر چیزی می آوردند در مقابلش ارتزاق می کرد . برایش مهم نبود که این لقمه ی حرام است . برایش مهم نبود که این حق الناس است . برایش مهم نبود که این بیت المال است . متأسفانه یکی از معضلات جامعه مان شکستن قبح گناه است . پس باید دقت کنیم تا به روایتی که گوش کرده ایم . آنچه را که گفته شده زندگی سالم ، ارتزاق سالم هم برای خودمان و هم برای جامعه مان ایجاد کنیم . چون هر را که انسان بدست می آورد چه بدون واسطه و چه با واسطه همه ی این مسائل در زندگی بشریت ایجاد می شود تا خلق و خوی مان بر اساس آن محقق شود . اگر توانستیم مدیریت کنیم فبها المراد . اگر خدایی ناکرده این انسان فریفته ی دنیا شود . نتواند خودش را در مسیر تبعیت از خداوند متعال قرار دهد قطعاً مورد غضب خداوند متعال قرار خواهد گرفت . زندگی اش ظلمت محض ، گناه و آتش است .

خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این لحظات عرفانی ، دراین خطبه ی نورانی ، در محضر شریف شما اعزه ی مکرم ، سروران عزیز بدواً خودم و بعد همه ی شما را توصیه به تقوای الهی می کنم . آنچه را که در حضور شما سروران عزیز ، اعزه ی مکرم ، برادران عزیز ، خواهران مؤمنه ، در این مکان معنوی ، در این سیدالایام میعادگاه شور و شعور به عرض می رسانیم آن است که انسان آثار وضعی ای از مفاسد و گناهان پیش روی آنان است که می تواند منجی انسان باشد . از طرفی انسان را به هلاکت برساند . از طرفی دیگر انسان را به عزت برساند . که در مسیر تقوا بودن بسیاری از این مباحث را حل می کند . عرض کردیم تقوا در عرض همه امور هست ویکی از تقواها تقوای در گفتار است . دو سه جلسه ای در این مورد عرض کردیم . این که انسان حرف خوب بزند ، با حرف خوب زدن بسیاری از چیز ها را آباد می کنیم . خوب حرف زدن ملاک است . ولی این که چه حرفی را بزند ، چه گفتمانی را داشته باشد . بسیاری از معضلات خانواده هایمان مشکلاتی که باعث تفرقه می شود این است که متأسفانه حرف خوب زده نمی شود . تفرقه ایجاد می شود . فتنه انگیزی می شود . باید دقت کنیم . کسی که اهل ایمان است و معتقد است و مؤمن است باید حرفی را بزند که مورد مرضی خدا باشد . هنر در سخن خوب گفتن است . درست است خوب سخن گفتن هنر است و انسان را عزیز می کند ولی عزت در نوع گفتمان بر اساس نظام اسلامی است . بر اساس منویات رهبری و دستور دین و نیاز جانعه است . امروز خدای ناکرده العیاض بالله بنده می توانم در این تریبون حرفی را بزنم که نظام را برهم بزنم . آیا این تقواست ؟ آیا این در محضر خدا بودن هست ؟ این را باید دقت کنیم . گفتمان مان و سخنان مان بر اساس نیاز جامعه باشد . صیانت نظام ، حراست نظام ، حفظ نظام از اصول اولیه ی هر شخصی است . دیروز هم سالروز شهادت و اولین سالگرد شهید مدافع حرم مهندس شهید جعفری عزیز و شهدای مدافع حرم دیگر بود . آنها جان داده اند تا ما به جانان برسیم . آنها خون داده اند تا این نظام حلقه ی وصلی باشد به نظام اسلامی . شجره ی طیبه ی نظام . باید دقت کنیم . اگر حرفی می زنیم بر اساس آرمان های انقلاب و معمار کبیر انقلاب و رهبر عظیم الشأنمان نباشد ، هم باید جواب خدا را بدهیم و هم جواب انبیا و اهل بیت (ع) و هم جواب شهدای مان را باید بدهیم . دقت کنیم تقوای در گفتار این است که قصد و مقصودمان با رضایت شارع مقدس باشد نه خشنودی ایادی کفر . نفاق  و معاند ، آنهایی که حاضر نیستند سر به تن نظام و اسلام باشد درست است ایادی استکبار دیپلماسی لبخند را در دستور کارشان قرار می دهند . می گویند که ما من باب رحمت و رأفت نزدیک شدیم ولی هیچ رحمی به هیچ دولت و ملتی ندارند. همین روزهای گذشته هم متأسفانه با گستاخی های تمام آمده اند می گویند که ما در مورد مسائل موشکی ایران هم من باب مذاکره وارد خواهیم شد . شما غلط می کنید . بنده در همین ابتدای خطبه توصیه می کنم خدمت دولتمردان که خوش درخشیده اید و نظام مان در سایه ی هم دلی و هم زبانی است پیرو فرمایشات رهبری مان پس دقت کنید که در مقابل تفکر استکباری که تفکر چپاولگری هست کم نیارید . تقوای در گفتمان بر اساس دستور دین باشد . بر اساس رضایت خدا باشد ولی متاسفانه بعضی از مسئولین با خطابت تند و خشن خود چهره های انقلابی جامعه را مورد هدف قرار داده اند و تفکر انقلابی گری را به چالش کاشنده اند و انقلابیون نظام مان را متهم به افراطی گری می کنند این گفتمان گفتمان تقوا نیست و این مورد مرضی حق تعالی نمی باشد و یا این که بگوییم آن یکی کدخداست این مردم این حرف ها را قبول نخواهند کرد . آنها برای خودشان کدخدا هستند و ملت ما خدا را دارند  . کسی که در محضر خداست ترس و واهمه ای از کدخدا ندارد .

پس دقت کنیم تا تقوای گفتمان را فراموش نکنیم  . البته وظیفه ی انسان در مقابل بعضی از سخنان که لغو هستند چیست ؟ قرآن کریم این را عنوان کرد «وَ إِذا سَمِعُوا الّلغوَ أعرَضوا وَ قالوا لَنا أعمالَنَا و لَکُم أَعمالَکُم» قرآن کریم در این باره می فرمایند مهمترین وظیفه اسنان در این مقام روی برگرداندن و سخن لغو را پاسخ ندادن هست که در سوره قصص آیه ۵۵ می فرمایند هرگاه اسنان لغو بیهوده ای بشنود از آن روی گردان بشود و می گویند اعمال ما از آنِ ماست و اعمال شما از آِ شما
لذا   اگر کسی آمد سخنی را گفت که مطابق با میل جامعه و شأنیت جامعه نبوده . متأسفانه امروز خطابه های مختلفی از جمله تندرو و مسائل دیگر در شأن انقلابیون عزیزمان نیست که برخی از مسئولین عزیز بیان می کنند . کسی تندرو نیست . ما بر اساس منویات رهبر عظیم الشأنمان که البته اگر چه کسی هست باید متعادل باشد . نه جلوتر از رهبری راه بروید و نه عقب تر . به رهبرمان اقتدا بکنیم . اقتدارمان و این عزتی را که امروز بدست آورده ایم بر این اساس است اگر آنها تندرو هستند که با خدای خودشا تصفیه حساب می کنند . اگر کسی کندرو است و اعمال و وظیفه خودش را انجام نمی دهد آن رسالتی که بر عهده اش است را انجام ندهد باید جواب بدهد .
خب ماه رجب هست . بنده پیشاپیش فرا رسیدن ماه رجب را تبریک عرض می کنم . امام صادق علیه آلاف تحیت و الثناء می فرمایند: روز رستاخیز ندائی از درون عرش می آید که : أینَ الرَّجبِیّون؟ در توضیح این بیان نورانی باید عرض گردد پیرو این روایت از کتاب زادالمعاد – مفتاح الجنان گروهی بر می خیزند که چهره شان برای مردم محشر می درخشد بر سرشان تاج پادشاهی آکنده از مروارید و یاقوت است همراه هر یک از ایشان هزرا فرشته از سوی راست و هزار فرشته از سوی چپ ایستاده اند و به او می گویند ای بنده خدا! کرامت خدای بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا می آید که این بندگان و کنیزان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامی و عطای شما را جزیل قرار می دهم و غرفه هایی از بهشت به شما ارزانی می دارم که از زیر آن جوی ها جاری است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل کنندگان چه نیکوست شما برای من در ماهی روزه مستحبی گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده ام .
ای فرشتگان من ! بندگان و کنیزان مرا به بهشت در آوردید .
امام صادق علیه السلام در ادامه می فرمایند : که این پاداش کسی است که چیزی از ماه رجب را روزه بگیرد ، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم ای آخر آن باشد .
مبارک بن یزید از حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر علیهما السلام در کتاب ثواب الاعمال نقل کرده است که فرمود: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است ، هر کس یک روز از واجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر می نوشاند.
نیز به همین سند نقل شده است که از آن حضرت فرمود : رجب ماه بزرگی است که خداوند متعال حسنات را در ان چند برابر می کند و گناهان را می زداید .
هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد آتش دوزخ به فاصله صد سال از راه دور می شود و هر کس سه روز روزه بگیرد بهشت برای او واجب خواهد شد
پس دقت کنیم فیض درک ماه رجب را فراموش نکنیم . حلول ماه رجب المرجب و میلاد سعادت بخش و سراسر نور امام محمد باقر (ع) را محضر امام زمان (عج) ، نائب برحقش ولی امر مسلمین و محضر همه ی شما سروران عزیز عرض تبریک دارم . دعا می کنیم که در مسیر دین باشیم . و در مسیر مکتب امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) باشیم . اگر کسی در این مکتب و این مسیر باشد عزت دارد .
مناسبت دیگر که اولین شب جمعه به نام لیله الرغائب نامگذاری شده است عرض بنمائیم: خوب همانگونه مستحضرید اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب نامند . در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است : کسی که این نماز را بخواند شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد پس او به آن فرد می گوید ای حبیب من بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافته ای .
میت می پرسد تو کیستی ؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده ام شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بوئی بهتر از بوی تو نبوئیده ام آن یزباروی پاسخ می دهد من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی امشب به نزد تو آمدم تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهائی تو باشم و وحشت را از تو بر دارم و چون در صور دمیده شود و قیامت برپا شود من سایه بر سر تو خواهم افکند .
بنده توصیه می کنم که با مراجعه به کتب ادعیه چگونگی آن را یاد گرفته و آن شب نورانی را از دست ندهید و ان شاءالله بروید و مطالعه کنید که خود آن شخص می فرماید شما که هستید ؟ می فرماید من همان حسناتی هستم که شا در عالم دنیا انجام داده اید .
اعتکاف را هم پیش رو داریم که معروف هست به ایام البیض  که یکی از مناسبت ها در ماه رجب در این ایام البیض معتکف شدن در مساجد جامع شهر و روستا می باشد با خصوصیت های خودش که در کتب ادعیه بدان اشاره شده است که البته چند سالی هست الحمدلله نسبت به انجام هر چه بیشتر مبادرت دارند و مورد استقبال مردمی هم قرار گرفته است و باید همه گیر شود و تبلیغات سالمی و فراگیر انجام شود تا به فضل خدا همه در این ارم معنوی و الهی شرکت گسترده ای داشته باشند تا نظاممان را با این ادعیه و ارتباط با خدای متعال بیمه نمائیم و حلقه وصل بندگان با خدای متعال را در این ایام خاص به وجود بیاوریم.
از ابن مسعود راجع به ایام البیض سئوال کرده اند و گفتند سبب نامیدن این ایام به ایام البیض چیست؟ ابن مسعود در جواب گفتند که من از نبی مکرم اسلام شنیدم که فرمودند: هنگامی که آدم علیه السلام عصیان پروردگارش را نمود منادی از عرش ندا داد ای آدم از جوار رحمت من بیرون شو زیرا کسی که عصیان من بکند در جوار من نیست آدم گریست و فرشتگان نیز گریستند سپس حضرت حق جبرئیل را به نزد آدم فرستاد و جبرئیل آدم را که سر تا پا سیاه شده بود به زمین فرود آورد فرشتگان وقتی آدم علیه السلام را در این هیبت دیدند به ضجه در آمدند و گریستند و سخت ناله کردند و به درگاه حق عرضه داشته اند پروردگارا مخلوقی را آفریده ای و از روح خود در او دمیده ای و فرشتگانت را به سجده او کشانده ای حال با یک گناه رنگ سفیدش را سیاه نموده ای؟
منادی از آسمان ندا داد امروز را برای پروردگارت روزه بگیر آدم علیه السلام آن روز را که موافق با روز سیزدهم بود روزه گرفت و ثلثی از سیاهی از حضرت آدم محو شد و زائل گشت و روز چهاردهم نیز دستور آمد روزه بگیرند و گرفت و ثلث دیگری از سیاهی محو شود و در روز پانزدهم نیز به همین منوال ثلث دیگرش سفید گشت بدین ترتیب تمام سیاهی از او زائل گشت به همین خاطر این ایام را ایام البیض موسوم شد چون در همین ایام حق تعالی سفیدی آدم را به وی بازگرداند و منادی از آسمان ندا داد ای آدم این سه روز را برای تو و فرزندانت قرار داده ام کسی که این سه روز را در هر ماه روزه بگیرد گویا تمام دهر را روزه گرفته است.
لذا بنده به همه مومنین و مومنات توصیه می کنم به مبادرت این امر عظیم معنوی تا بتوانیم سینه و جان و دل و جسممان را از سیاهی های گناه به سفیدی و نورانیت در راه حق تبدیل نمائیم و فرصت مناسبی برای توبه و انابه در محضر ذات ربوبیت می باشد چون مشخص نیست که آیا اجل فرصت ایجاد خواهد کرد برای ایام دیگر یا خیر.
عرض دیگر بنده خدمت شما عزیزان دیداری است که ولی امر مسلمین در دیدار جمعی از مسئولان قوای سه گانه  برخی از نهادها انجام گرفته . که حضرتشان فرمودند از هرگونه اقدام مفید و لازم در جهت منابع ملی که گشایش امور مردم هست حمایت خواهند نمود.
همانگونه مستحضرید امام المسلمین سال جدید را مزین به اقتصاد مقاومتی اقدام  و عمل نموده اند تا نسخه شفا بخش اقتصادی را با تفکر انقلابی گری مشکلات اقتصادی کشور را اجرائی و عملیاتی کنند نه اینکه مثل سالهای قبل سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ستایش و تعریف بکنند و کنفرانس و کنگره و همایش و سمینار بگذارند اما در عمل کاری صورت نگیرد بلکه اقدام و عمل شعار و تاکید رهبر عظیم الشانمان برای برون رفت از اقتصاد کشور می باشد .
مسئولین متوجه باشید مردم گرفتار هستند . اقتصاد فلج شده . بسیاری از شهرک های صنعتی خوابیده . حالا من امروز بیایم بگویم مردم ناراحت نباشید مدینه ی فاضله است . مردم مان اهل کرامت و ادب هستند . جلوتر و معتقدتر از بنده ی خادم هستند . این مردم ولی نعمت مان هستند . دقت کنیم آنچه را که فرموده اند این بود که هر قدمی در پیشرفت نظام انجام گیرد من استقبال می کنم .
توصیه به تشکیل قرار گاه و ایجاد قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور انجام پذیرد تا ضمن جلب همکاری و کمک همه دستگاهها و رصد دقیق عملکرد و حرکت بخش های مختلف، و حمایت جدی از تولید داخلی، زمینه ساز اقدام همه جانبه و فراگیر بمنظور تحقق «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی شود و در این رصد، باید دستگاههایی که در چارچوب این سیاستها حرکت می کنند تقویت، و دستگاههایی که بی تفاوت هستند، به مسیر اصلی کشانده شوند و از اقدامات دستگاههایی که بر خلاف اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند، جلوگیری شود چون حقیقتا بسیاری از امور وجود دارد که بر خلاف اقتصاد مقاومتی است باید نسبت به ان دقت بیشتری شود

و البته مجموعه دستگاههای اجرایی، توانایی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دارند و باید مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر به دولت کمک کند و در امر ریل گذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی جامع عمل بپوشاند.
ما با این خطبه ها و توصیه ها  به دنبال بالا بردن انتظارات و توقعات از دولت نیستیم و در جریان مشکلات و کمبود اعتبارات و منابع نیز هستیم اما باید با صرفه جویی در برخی بخشها، خلاءها و کمبودها در بخش های دیگر جبران شود.
قرارگاه فرماندهی که هم مرکز فکر و هم مرکز عمل است، باید با استفاده از توان خوب مدیریتی کشور و همچنین با بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های دستگاههای مختلف در جهت تصمیم گیری و پیگیری مراحل اجرا حرکت کند. این که چندین روز ساعت تمام شرح و تفسیر دهد که این کارها را بکنیم خوب است . خب آقا برو این کارها را بکن . این کارخانه را بزن . این اشتغال را ایجاد کنیم . تا چه حدی شعار دهیم . تا چه حدی روی بنر ها بیاید . تا کی گزارش دهیم . برویم و اقدام وعمل کنیم . به عمل کار برآید نه به شعار و گزارش .
همه مان  از هر اقدامی که در دولت، مجلس و قوه قضاییه، در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشکلات مردم باشد، جداً حمایت خواهیم کرد و باید اینچنین باشد چون در جامع وحدت است که انسجام محقق و تسریع در امور خواهد شد اما مهم این است که احساس شود کاری که انجام می گیرد، برای منافع ملی مفید و لازم است.
و البته باید دقت گردد که باید در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به توانایی ها و ظرفیت های فراوان داخلی اتکا کرد که متاسفانه چنین نیتی وجود ندارد ما به خارج و جنس خارجی بیشتر مبادرت داریم در صورتی که فکر جوان انقلابی ایران بهترین کالاها را در سطح جهان تولید می کند که البته و صد البته باید کمکشان کرد تحولشان گرفت تا بتوان به اهدفشان برسند این هست اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده همه پتانسیل درون از مغز و فکر و نیرو گرفته تا ادوات و تجهیزات ما ثابت کرده ایم در زمینه دارو گرفته تا نانو و ابزار جنگی و ادوات جنگی و در زمینه هسته ای هم که امروز مصادف هست با روز ملی فناوری هستی که به برکت خون شهدا توانسته ایم واژه توانستن را به مرحله اجرا در آوریم که این عمل موجب عصبانیت دشمنانمان شده است و مسئولین محترم متوجه باشند که خدای ناکرده بر خلاف نظر و تفکر دانشمندان هسته ای م تخصیصا شهدای هسته ای عمل نکنید که در غیر این صورت باید جواب گو باشید.
دقت کنیم چندین سال است که رهبرمان توصیه می کند به اقتصاد مقاومتی . دلدادن به غرب چیزی را حل نمی کند  خواستگاهشان خواستگاه رأفت نیست . انها حاضر نیستند سر به تن نظام باشد . مسئولین دقت کنید . چرا می گوییم که ما عرصه ی دیپلماسی و مذاکره است و نه عرصه های دیگر در صورتی که آنها تا بُنِ دندان مجهز به تسلیحات هستند . حتی به بمب اتم . اما ما حرام می دانیم . رهبر و مرجع مان فرموده اند که حرام است . متأسفانه آن انتظاری که ما از دولت محترم تدبیر و امید داریم ان به وقوع نپیوسته و آن هم باور اقتصاد مقاومتی است . می گویند که ما باور داریم ولی انجام نگرفته .و باید باور کنند که ما مشکلات مان و اقتصادمان از درون باید حل شود . هم آب و هوای خوب داریم ، هم خاک خوب داریم و هم مردم خوب داریم . هم فکر خوب و هم دانشمندن خوبی داریم . سربازان و ولایت مداران خوبی داریم . تهدید نکنید . تهمت نزنید . بیاییم من باب رأفت هم دل و هم زبان در کنار هم باشیم .
سه سال گذشته رهبر عظیم الشأنمان عنوان فرمودند قضیه هسته ای بهانه است  اگر یک روزی هم مسئله هتسه ای حل شود فرض کنید جمهوری اسلامی عقب نشینی کرد خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد نه ، ده بهانه دیگر را به تدریج پیش می کشند از جمله اینکه چرا شما موشک دارید ؟ چرا هواپیمای بی سرنشین دارید ؟ چرا با رژیم صهیونیستی بدید؟ چرا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چراهای دیگر که همه اینها در حال تحقق هست متاسفانه این همه برزگنمائی های که در امر مذاکرات در حال انجام هست کدوم موردش به وقوع پیوست کدام تحریم برداشته شد نه تنها برداشته نشده بلکه بشتر هم شده کدام سوئیفت ایجاد شد و کدام بانک مان توانسته ارتباطش را با بانک های عامل برقرار بکند نمی کنند و نمی خواهند بشود تا حذفی می زنیم متهم به تندروئی و دلواپسی می شویم اگر دلواپس نباشیم که دشمن ما را به هلاکت می رساند و این تفکر انقلابی مه که دشمن هم صرفا از این موضوع می ترسد بزگترین عامل موفقیت مان هست که یک عده آن را به صورت پوتکی بر سر ما می زنند که این باید اصلاح شود و الا ضرر خواهند کرد .

آنها تمام اعتقادات مان مورد هدفشان هست . آرمان هایی که معاز کبیر انقلاب مورد هخدف بوده . سروران عزیز رفع حصر سران فتنه حل مشکل اقتصادمان نیست . مشکل اقتصادمان این است اول قبول کنید . بعد اتاق فکر تشکیل دهید . بیایید به رهبرمان اقتدا کنید . جلوتراز ولی امر مسلمین قدم برندارید که اگر هر کسی برداشته باخته . اقتدا کنید مطابق با منویات رهبری عمل نمائید عاقبت به خیر خواهید شد . شما تاریخ را مطالعه کنید . طلحه و زبیر کارشان چه شده ؟ اشعث و دیگران چه شده اند  ابن ملجم چه شده ؟ چه کرده اند و امروز هم خدایی ناکرده کاری نکنید که در تاریخ ثبت شوید و مردم شما را کنار بزنند . چون حق انتخاب با مردم است . مدیریتی را داشته باشیم که این ورشسکستگی اقتصادی را حل نمائید . هر بار سرمان را جلوی آمریکا خم کردیم پسِ سر ما زد و آمریکا و شرکایش بر اساس ترتیباتی که انجام داند جدیداً اعلام کردند حل و فصل مسالمت آمیز موضوع آزمایش های موشک های ایرانی در دستور کارمان هست . شما غلط می کنید . شما اصلاً نمی توانید نسبت به این برای ما تصمیم بگیرید . دولت مردانمان هم این کار را نمی کنند . ما نسبت به موضوع عربستان ناراحتیم . لطمه ای که عربستان بر سر اسلام آورده نسبت به آن ناراحتیم . بر سر آن دو نوجوان در جده چه آوردند ؟ چه شده ؟ عذرخواهی کردند ؟ در جریان بیت الله الحرام چه پیش آمده ؟ در جریان منا چه پیش آمده ؟ با گستاخی تمام هر زمانی که ما سر پایین اورده ایم زدند بر سرمان . دقت کنیم . انشا ءالله با اقتدار تمام در مسیر عزت و سعادت باشیم . زیرا ما چیزی را داریم که هیچ کشور دیگیر ندارد . سربازان سید حسن نصرالله را سوال کردند که شما سید حسن نصرالله را چقدر قبول دارید فرمودند اگر بگویند بمیر می میریم . فرمودند رهبرمان را چقدر قبول دارید ؟ فرمود اگر بگویند سر سید حسن نصرالله را بایرید میاوریم. این چنین به رهبرمان معتقد هستند . اقتدارمان اقتدار جهانی است . رهبریتی که نه فقط صرف این نظام باشد بلکه ملت آزادیخواه جهان به وجودش افتخار می کند لذا توصیه می کنیم که دقت بکنیم .
امروز نیز هم سالروز شهادت آیت الله سد محمد باقر صدر و خواهر بزگوارشان بنت الهدی توسط رژیم سابق بعث عراق به بهانه همکاری با امام راحل و انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ به شهادت رسانده اند روحشان شاد و غریق رحمت حقو نیز سالروز شهادت متفکر بسیجی سید مرتضی آوینی این اندیشمند اهل قلم با تفکر انقلابی گری و سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی به دست گروهک منافقین را گرامی می داریم اینها پرچم داران ارزشها بوده اند در راه احیای ارزشها جانشان را فدا کرده اند آیت الله صدر در میدان علم و عمل و فقاهت و شهید آوینی در میدان هنر و جهاد و شهادت و تفکر بسیجی و شهید صیاد شیرازی ادامه دهنده راه شهدا بوده اند که صیاد سیرازی صیاد دلها شد چرا که خالصانه و مخلصانه برای مملکت اسلامی کار و تلاش می کرد. تا جائی که صبح بعد از خاکسپاری وقتی سر قبر صیادشان می آیند می بینند که مقام معظم رهبری بر سر قبرشان هست وقتی از تیم محافظ حضرت آقا سئوال می کنند که چرا به ما خبر ندادید فرمودند که آقا فرمودنددلم برای صیادم تنگ شده و نماز شبشان را در کنار قبر صیاد شیرازی برپا نموده اند این راز ماندگاری و جاودانگی است این مسیر سمیر بقاء هست دقت بکنیم و الا مسیر مسیر انحرافی هست و بیهوده هست غافل نباشیم که در خسران و ضرر خواهیم بود.
آخرین عرضم به مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری است در رابطه با سیل اخیر به داد سیل زده ها برسید بنده از نزدیک خودم به تنهایی رفتم که البته توفیق همراهی مسئولان را نداشتم و دیدم خسارتها را توصیه می کنم زودتر اقدام نمائید و عمل چون سال اقدام و عمل هست خسارت جاده  و پل و البته ندرتا بعضی از خانه ها تخریب شده است کمکشان کنید تا بی سر پناه نباشند و البته باد و طوفان گذشته را هیچ کسی متاسفانه گزارشی نداده اند که ایا خسارتی داده شده یا نه ولی امیدوارم متوجه باشیم مردم ولی نعمت مان هستند و قدردان این مردم باشیم و الا کفر نعمت می باشد.