همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا و شهردار آمل و رییس نظام پرستاری از پرستاران بیمارستان های آمل تجلیل شد .

دکتر رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت : زحماتی که در این وضعیت کرونایی بر دوش پرستاران عزیز می باشد بسیار زیاد و خسته کننده است و ما هم به مصداق آیه شریفه « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » وظیفه داریم قدردان شما عزیزان باشیم .
وی افزود : در این شرایط، باید اتحاد و همدلی به خرج دهیم و ضمن رعایت فاصله های اجتماعی، پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان را سرلوحه کارمان قرار دهیم تا از این وضعیتی که در آن قرار داریم بیرون بیائیم چرا که بیشترین زحمت به دوش پرستاران، پزشکان و کادر درمان است و عاجزانه تقاضا می کنم به فکر سلامت خود، همنوعان، پزشکان و پرستاران باشید .
خسرو ابراهیم زاده نیز در این جلسه با بیان اینکه پرستاری تلفیقی از عشق، فداکاری و ایثارگری است گفت : نقش پرستار و جامعه پرستاری در طی این چند سال بر کسی پوشیده نیست و حتی در این ایام نیز در بخش های مختلف در شرایط بحرانی مشغول فعالیت هستند .
رییس شورای اسلامی شهر آمل افزود : بنده شخصا در سال گذشته در حادثه ناگوار انفجار گاز آمل، از نزدیک شاهد جانفشانی پرستاران بودم که برخی از پرستاران و کادر درمان حتی خارج از شیفت با عشق و علاقه ای که در وجودشان بوده حضور یافتند تا به همنوعان خودشان خدمت رسانی کنند .
وی با بیان اینکه در بهترین مناسبت ها که همه در کنار خانواده های خودشان هستند شما پرستاران عزیز در سنگر خدمت رسانی هستید و در این فضا نقش آفرینی بسیار زیادی برای سلامت جامعه و بهداشت و درمان انجام می دهید تصریح کرد : از زمانی که ویروس منحوس کرونا شیوع یافت شما عزیزان بدون هیچ گونه چشمداشتی همانند گذشته و حتی پرتلاش تر از قبل در خط مقدم خدمت رسانی هستید و این جای تقدیر و سپاس دارد .
ابراهیم زاده اذعان داشت : خادمین شما در شورا هیچ گاه شما و این روز عزیز را فراموش نمی کنند و قدردان شما هستند .
فرشید لیتکوهی نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه ایثار و ازخودگذشتگی پرستاران مانند خط مقدم جبهه و جنگ می باشد گفت : اگر کسی جان یک نفر انسان را نجات دهد قهرمان نام دارد اما افرادی که جان چندین انسان را نجات می دهند پرستار نام دارند و این نشان از جایگاه مهم و رفیع پرستار می باشد .
وی ضمن قدردانی از انجام خدمات شایسته و شبانه روزی پرستاران افزود : از خانواده های شما که پا به پای شما ایستادند و پشتیبان شما هستند صمیمانه و خالصانه تقدیر و تشکر می کنم .
فردوس قربانی منشی اول شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه اظهار داشت : در یکسال اخیر و در شرایط کرونایی زحمات و مشکلات پرستاران چند برابر شده است و حتی این عزیزان خانواده خودشان را نمی توانند از نزدیک ببینند و از این ازخودگذشتگی و ایثارگری قدردانی می نمایم و امیدوارم با الگو گرفتن از رفتار و شخصیت والای حضرت زینب (س) در همه مراحل زندگی خود ، بهترین راه و روش زندگی را انتخاب نمایند .
وی با بیان اینکه همیشه سعی کردیم تا جایی که منع قانونی وجود نداشته باشد به جامعه پرستاری و پزشکی کمک نمائیم افزود : خدمات سخت پرستاران عزیز را نمی توان نادیده گرفت، عزیزانی که همه و همه دست به دست هم دادند و در این در این شرایط سخت کرونایی با از ایثار و ازخودگذشتگی مثال زدنی مشغول ارائه انسانی ترین خدمات در مهمترین عرصه های مورد نیاز مردم عزیز هستند .
سید حمید هاشمی شهردار آمل با بیان اینکه پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند بیان داشت : همه کلماتی که در وصف پرستاران بیان شد لایقش هستید و شرمنده این همه خستگی های شما هستیم، شرمنده خیلی از زحماتی که با رعایت نکردن ما متحمل شدید و متاسفیم که در برخی از حوزه ها آنقدر قصور وجود دارد که شما دچار چالش می شوید .
در پایان برخی از پرستاران بیمارستان های شهرستان آمل به نیابت از جامعه پرستاری با اهدای لوح و هدایا تجلیل شدند .