کاهش ۷۵درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۷۵ درصدی تردد ها در محورهای مواصلاتی ورودی و خروجی استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی درایام نوروز ۹۹ خبر داد .

سردار”سید محمود میرفیضی” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان مازندران، گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستورکار، یگان های اجرایی و فرماندهان انتظامی شهرستان ها قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۷۵ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اظهار داشت:  طی این مدت شاهد کاهش ۳۹ درصدی مجروحان و ۴۴ درصدی کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان بوده ایم، ضمن این که آمار تصادفات استان نیز با کاهش ۷۵ درصدی روبه رو بوده است.

سردار میرفیضی، تصریح کرد: در اجرای این طرح ضمن کنترل ترددها در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی استان شامل ۶۴ نقطه شهری و ۶ نقطه جاده ای در استان شاهد کاهش ۵۸ درصدی تردد ها در کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم .

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضمن انجام تست تب سنجی توسط کادر درمانی فرماندهی انتظامی استان در محورهای ورودی تاکنون ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرهای استان کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی استان و شهرستان های استان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان از صدور ۱۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹۹ خودرو که رانندگان آن ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور را از دیگر ماموریت های پلیس در این مدت عنوان کرد و اظهار داشت: طی این مدت ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان های از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در سطح استان بازدید کردند.

میرفیضی از پلمب ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

این مقام انتظامی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان از کشف بیش ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردارمیرفیضی با اشاره به اثرات منفی شایعات بر امنیت روحی و روانی مردم از شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا در سطح استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثر گذار دانست و گفت: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه های پلیسی در رسانه های گروهی و صدا و سیما گام های موثری برداشته ضمن این که ۴۳۵ عنوان محتوا در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است .

سردارمیرفیضی از ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبرداد و گفت: در دو حوزه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها به بیش از ۳۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره ای ارائه شده است.#

————————————————-

انسداد محور هراز تا اطلاع ثانوی

رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد محور هراز به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در این محور خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علیرضا قدمی” در تشریح این خبر، گفت: بارندگی شدید منجر به جاری شدن سیلاب و گل و لای در محور هراز شده است .

رئیس پلیس راه استان مازندران، تصریح کرد: به همین منظور و به دلیل عدم وجود ایمنی مناسب، این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است و رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند می توانند از محورهای جایگزین کندوان و فیروزکوه تردد کنند .

رئیس پلیس راه استان مازندران در خاتمه به رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، توصیه کرد: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند .#

————————————————

پلمب ۳۱ واحد صنفی متخلف در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از پلمب ۳۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان بابل به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت طی ۲ روز گذشته از ۶۸ واحد صنفی این شهرستان بازدید کردند .

وی از پلمب ۳۱ واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بابل از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح های نظارتی تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

—————————————————

کشف محلول ضد عفونی کننده احتکار شده در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۴۵۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده احتکار شده در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ابراهیم شجاعی ” در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش انواع مواد ضد عفونی کننده به چندین برابر قیمت بازار توسط ۲ نفر در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی با همکاری ماموران اداره صنعت ، معدن و تجارت در اقدامی غافلگیرانه متهمان  را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان ، ۴۵۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده کشف کردند .

سرهنگ شجاعی ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تحویل کالای کشف شده به اداره تعزیرات حکومتی ، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

———————————————-

انهدام باند سارقان منزل در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان” آمل” از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه ای سرقت منزل و کشف ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “نعمت الله ازادی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه و با پی جویی های فنی و پلیسی، موفق به شناسایی اعضای یک باند ۴ نفره سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ آزادی تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر شدند و تاکنون به ۱۱ فقره سرقت از منازل ییلاقی و شهری این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ آزادی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

———————————————–

کشف ۲ تن مرغ غیربهداشتی در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۲ تن گوشت مرغ غیربهداشتی و خارح ازشبکه توزیع در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح های مبارزه با مفاسد اقتصادی و رعایت مسائل بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک کشتارگاه غیربهداشتی مرغ در این شهرستان شدند .

سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از این کشتارگاه ۲ تن مرغ غیربهداشتی و خارج از شبکه توزیع کشف کردند .

سرهنگ داداش تبار، با بیان این که مرغ های کشف شده تحویل اداره صنعت ،معدن وتجارت این شهرستان شد، اظهار داشت: متصدی این واحد صنفی غیر مجاز نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

————————————————–

کشف ۷ فقره سرقت منزل در کلاردشت

فرماندهی انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف ۷ فقره سرقت منزل در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .

سرهنگ ” قاسم عزیزی کرانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی و تامین امنیت شهرستان با هدف مقابله یا سرقت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۳ سارق منزل و یک مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی توقیف یک خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به ۷ فقره سرقت منزل در این شهرستان، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در پایان با قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهای انتظامی و استفاده مطلوب از سامانه ۱۱۰در راستای ارتقاء احساس امنیت، همیار همیشگی پلیس باشند.

—————————————————-

انهدام باند سرقت احشام و اماکن خصوصی در جویبار

فرمانده انتظامی استان از دستگیری باند سارقان احشام و اماکن خصوصی با ۳۰ فقره سرقت در شهرستان جویبار خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردارسیدمحمود میرفیضی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام، منزل و اماکن خصوصی در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۳ نفره سرقت در آن شهرستان شدند .

سردارمیرفیضی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل و احشام در شهرستان جویبار اعتراف کردند .

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

——————————————————

در زمان کرونا چگونه باید با کودکان بازی کنیم؟

بازی یک عملکرد هدفمند است که حتی اگر نتیجه ای هم نداشته باشد، کودک از آن لذت می برد …

برخلاف باور بیشتر مردم که بازی را تنها وسیله ای برای صرف انرژی مازاد می دانند، کودک هنگام بازی بخشی از نیروی ذهنی و بدنی خود را به کار می گیرد و آن را بخشی از زندگی خود می داند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که بازی یک عملکرد هدفمند است که حتی اگر نتیجه ای هم نداشته باشد، کودک از آن لذت می برد.

تعطیلی مدارس و قرنطینه می‌تواند باعث ایجاد حس ملال‌انگیزی در کودکان شود، برای پر کردن اوقات بی‌کاری در منزل و ایجاد روحیه نشاط در کودکان، والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی و با استفاده از امکاناتی محدود این بازی ها را انجام دهند.

نقطه بازی

نقطه بازی یکی دیگر از بازی‌های خانوادگی است که معمولاً ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. در این بازی ابتدا یک صفحه کاغذی را به صورت مربع شکل با نقطه پر می‌کنید و بعد بازی را شروع می‌شود. هرکس باید با خط‌هایی که به نوبت می‌کشد، یکی از چهارخانه‌ها را برای خود کند و هر خانه‌ای را که کامل کرد، اولین حرف اسم خود را در آن خانه بنویسد.

کاردستی آسان بسازید

مقداری کاغذ و مقوای رنگی، چسب و قیچی برای دوران قرنطینه تهیه کنید. وبا کودکانتان کاردستیهای ساده بسازید.

کتاب بخوانید

هیچ لذتی بالاتر از کتاب خواندن نیست. چند کتاب با عناوین مورد علاقه بچه‌ها خریداری و برایشان بخوانید و اگر خودشان می‌توانند بخوانند؛ لذت کشف دنیای کتاب‌ها را به آن‌ها بدهید. برنامه ساعت کتاب‌خوانی مشترک خانوادگی بگذارید تا یاد بگیرند هر روز کتاب بخوانند و با دیدن والدین خود تشویق شوند.

پانتومیم

بازی پانتومیم هم یکی از بازی‌های دسته جمعی پر طرفدار است. نحوه بازی به این صورت است که به دو گروه تقسیم می‌شوید.

بعد از یارکشی، یکی از گروه ها، یک نفر از تیم حریف را انتخاب و کلمه مورد نظرش را به او می‌گوید تا او به اعضای گروه خودش بفهماند که گروه اول چه کلمه‌ای را انتخاب کرده اند.

با کمک یک زمان سنج می‌توانید به هر گروه فرصت معینی برای حدس زدن بدهید و هیجان بازی را بیشتر کنید.

بازی جست‌وجوی اشیا را اجرا کنید

می‌توانید وسایل خانه را پنهان و با دادن سرنخ‌هایی کمک به یافتن آن‌ها کنید. با یک سربند، چشمان یک عضو خانواده را بسته و وسیله‌ای را پنهان کنید. بعد می‌توانید با روش‌های مختلف مانند تولید صدا یا دادن سرنخ‌ها کمک به یافتن آن کنید.

بله – نه معکوس

آیا عسل شیرینه؟! نه! آیا شما گوشی موبایل دارید؟! مسلماً نه! اینجوری باید به سوال‌ها جواب بدید تا رکورد بزنید. در این بازی سوالات طبقه بندی ندارند فقط باید یک نفر در حکم پرسشگر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال‌های بدیهی کند و بازیکن هر جایی که باید بگوید «بله»، «نه» جواب بدهد و بالعکس.

شخص پرسشگر باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت دهد تا کسی که به سوال‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و اشتباه پاسخ دهد، کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده بازی است.

نامه بنویسید

بهترین فرصت است از کودکان بخواهید برای افرادی که دوستشان دارند؛ نامه بنویسند و با پست به دستشان برسانند. نامه‌ای به مادربزرگ و پدربزرگ، نامه به خاله و دایی، نامه به اعضای خانواده که دور از خانه هستند و …

یک قلعه بسازید

با چادر، بالشت و وسایل بازی کودکان یک مخفیگاه بسازید. احتمالا چند ساعتی طول می‌کشد و حسابی بچه‌ها را سرگرم خواهد کرد. با همین قلعه دست‌ساز می‌توانید چندین روز بازی طراحی کنید.

کتاب‌های رنگ‌آمیزی و پازل تهیه کنید

برای هر رده سنی انواع کتاب‌های پازلی یا رنگ‌آمیزی وجود دارد. چند کتاب بخرید و کنار بگذارید تا در صورت نیاز و بیکاری فرزندان به آن‌ها بدهید و سرگرم شوند.

الگو بسازید

بچه‌ها عاشق ساختن هستند. ساختن چیزهایی با لگو یا بلوک‌های کوچک خانه‌سازی، پازل‌های با شکل‌های عجیب‌وغریب که وقتی با خلاقیت بچه‌ها ترکیب می‌شوند؛ ساختارهایی پیچیده‌تر پیدا می‌کنند. می‌توانید چیزهایی مانند پل بسازید و قوانین فیزیک را یاد دهید.

نمایش برگزار کنید

بهترین فرصت است انواع نمایش‌های بندانگشتی، عروسکی و حتی تئاتر را با بچه‌ها تمرین کنید. یک کارتن بزرگ بیاورید و از کودکان بخواهید درون آن‌ها رفته و با یک عروسک داستانی را تعریف کنند. برخی انیمیشن‌های معروف و دوستی داشتنی خودشان را دو نفره یا چند نفره بازی کنید.

بدون شک انجام این بازی‌ها و گپ و گفت‌های خانوادگی تحمل قرنطینه را برای شما آسان‌تر کند.

تهیه وتنظیم:فاطمه آریانژاد،کارشناس ارشد روانشناسی،مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مازندران