وبلاگستان
کد خبر : 6442
پنجشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

دانشگاه فرهنگیان، نقش کلیدی در تربیت نیروی انسانی متخصص دارد

به نقل از وبسایت دانشجو معلمان اهواز / همتی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر نحوه ورود معلمان به کلاس درس فرآیند مطلوبی دارد و افراد مستعد و خلاق در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت وارد نظام اموزش و پرورش می شوند که این امر موجب […]

دانشگاه فرهنگیان، نقش کلیدی در تربیت نیروی انسانی متخصص دارد

به نقل از وبسایت دانشجو معلمان اهواز /

همتی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر نحوه ورود معلمان به کلاس درس فرآیند مطلوبی دارد و افراد مستعد و خلاق در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت وارد نظام اموزش و پرورش می شوند که این امر موجب تربیت معلمانی متخصص و حرفه ای و تحول در نظام اموزشی می شود.

 

فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهارداشت: دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی متخصص و حرفه ای نقش کلیدی و مهمی دارد و برای رسیدن به جامعه توسعه یافته باید آموزش و پرورش پویا و متخصصی داشته باشیم.

همتی بیان کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور وظیفه تربیت فرزندان و امیدهای آینده کشور را بر عهده دارند و آموزش و پرورش هم نقش پایه ای دارد و اگر بخواهیم جامعه پیشرفته داشته باشیم نیازمند نشاط و پویایی در این نهاد هستیم.

 

استاندار یادآورشد: آموزش و پرورش در بیشتر کشورهای پیشرفته متحول شده و بعنوان یکی از ارکان اصلی در توسعه و پیشرفت بشمار می رود و در کشور ما هم نظام آموزش و پرورش نقش اساسی دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

همتی در ادامه در خصوص فرآیند جذب معلمان در دانشگاه تربیت معلم گفت: نحوه جذب معلم و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید متنوع و متعدد باشد و در این مسیر از سطحی نگری به سمت کیفی نگری پیش رفت تا بتوان در پایان تحصیل معلمان و مدرسانی متخصص و حرفه ای به آموزش و پرورش معرفی کرد.

 

استاندار در ادامه افزود: در فرآیند نیروی انسانی برای دستگاه ها نیازمند توجه و دقت هستیم به گونه ای که افراد متناسب با تخصص خود فعالیت کنند و دستگاه های دولتی در جذب نیروهای کارآمد و متخصص دقت کنند.

 

 

همتی در ادامه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید معلمان را با استفاده از روش های آموزشی نوین و مدرن تعلیم داده و دوره های آموزشی مختلفی برای این افراد برگزار کند و از میان آنها افرادی پویا، فعال، خلاق، اهل تحقیق و پژوهش را گزینش کرده و متناسب با نیازهای آموزش و پرورش به این نهاد معرفی کند.

 

استاندار گفت: در حال حاضر نحوه ورود معلمان به کلاس درس فرآیند مطلوبی دارد و افراد مستعد و خلاق در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت وارد نظام اموزش و پرورش می شوند که این امر موجب تربیت معلمانی متخصص و حرفه ای و تحول در نظام اموزشی می شود.

 

پردیس پسران قزوین در سال ۱۳۶۰ با نام مرکز تربیت معلم شهید رجایی پسران قزوین تاسیس شد و از بدو تاسیس دانشجویانی در رشته های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در آن پذیرش شده اند.

 

دانشگاه فرهنگیان قزوین در مقاطع کارشناسی پیوسته برای تمامی داوطلبان کنکورسراسری و کارشناسی ناپیوسته ویژه معلمان رسمی آموزش و پرورش دارای مدرک فوق دیپلم از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.