وبلاگستان
کد خبر : 22618
چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

آیا منبر یک رسانه است؟

به نقل از وبلاگ رسانه شناسی / منبر به عنوان یکی از رسانه های با قدمت زیاد و تاثیر گذاری فراوان مورد توجه مخاطبین بوده و هست-هرچند ممکن است در دوره ای ار تاریخ تحت الشعاع رسانه ای تازه به دوران رسیده قرار گرفته باشد اما همچنان در صف اول تاثیر گذاری قرار دارد. منبر […]

آیا منبر یک رسانه است؟

به نقل از وبلاگ رسانه شناسی /

منبر به عنوان یکی از رسانه های با قدمت زیاد و تاثیر گذاری فراوان مورد توجه مخاطبین بوده و هست-هرچند ممکن است در دوره ای ار تاریخ تحت الشعاع رسانه ای تازه به دوران رسیده قرار گرفته باشد اما همچنان در صف اول تاثیر گذاری قرار دارد.

منبر در دوره ی اسلام دو کارکرد اساسی اطلاع رسانی و آموزش عمومی را به عهده داشته است که ب عنوان رسانه ای با نفوذ نقش ایفا نموده است.

این رسانه به دلیل اینکه فرستنده ی پیام آن دارای وجاهت دینی است معتبر است.

ساختار اصلی منبر ساختار ساده ای است یعنی اینکه از یک فرستنده و گیرنده تشکیل شده است و مهمترین برتری آن بر سایر رسانه ها سادگی و تاثیرگذاری آن است.

منبر را میتوان به طور یقین یکی از گسترده ترین شبکه های اجتماعی نامید در صورتی که کارکردهای صحیح آن مورد نوجه باشد و مخاطب شناسی ب لحاظ علمی لحاظ گردد.

در منبر رابطه ی بین گوینده و شنونده رابطه ای پویاست و دارای قوی ترین مکانیسم برای تبادل اطلاعات می باشد.

مخاطب با اختیار خود اقدام به انتخاب این رسانه می کند و پای آن می نشیندکه همین عامل یکی از مهمترین علت هایی است که اثر گذاری پیام را افزایش می دهد.

لذا می توان گفت منبر یک رسانه است.