اجتماعی » اخبار » علم و فناوری
کد خبر : 20974
پنجشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

ارائه ۱۱ فرصت همکاری فناوری در نمایشگاه نفت

۱۱ فرصت همکاری و سرمایه‌گذاری پژوهشگاه نفت در ۳ محور «شریک مطمئن برای شرکت­های E&P بین المللی» در حوزه صنایع بالادستی، «توسعه و تجاری‌سازی فناوری» در صنایع پایین دستی و «متعهد به توسعه پایدار» در حوزه محیط زیست و انرژی، در بیست و یکمین نمایشگاه نفت تهران ارائه می‌شود. نمایشگاه بیست و یکم نفت تهران […]

ارائه ۱۱ فرصت همکاری فناوری در نمایشگاه نفت

۱۱ فرصت همکاری و سرمایه‌گذاری پژوهشگاه نفت در ۳ محور «شریک مطمئن برای شرکت­های E&P بین المللی» در حوزه صنایع بالادستی، «توسعه و تجاری‌سازی فناوری» در صنایع پایین دستی و «متعهد به توسعه پایدار» در حوزه محیط زیست و انرژی، در بیست و یکمین نمایشگاه نفت تهران ارائه می‌شود.

نمایشگاه بیست و یکم نفت تهران با شعار سرمایه و انتقال فناوری فرصت بسیار مناسبی برای شکل گیری و گسترش همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های فعالیتی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به منظور بومی سازی دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت نفت کشور، توسعه فناوری‌های ملی و همچنین ایجاد بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و همکاری‌های دو یا چند جانبه با صاحبان فناوری برگزار می شود.

۱۱ فرصت فناورانه پژوهشگاه نفت با تمرکز بر استفاده حداکثری از توان داخلی، شکل‌گیری و گسترش همکاری دو یا چند جانبه با صاحبان طراز اول فناوری دنیا برای پاسخگوی به نیاز‌های اساسی صنعت نفت و گاز کشور، تعریف شده است تا از فرصت حضور گسترده شرکت‌ها و موسسات داخلی و خارجی با هدف تحقق اولویت‌های صنعت نفت بهره‌ حداکثری حاصل شود.

۵ فرصت همکاری فناورانه در حوزه پایین دستی نفت

در همین حال با توجه به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت با صدور دانش فنی و خدمات مهندسی ۹ واحد پالایشگاهی، اولین تجربه برون مرزی خود را در زمینه صادرات خدمات فناورانه تجربه می‌کند، این مرکز پژوهشی، LNG – مایع سازی در مقیاس کوچک، Mini-Refinery – پالایشگاه­های کوچک، GTL – تبدیل گاز به سوخت مایع، Condensate Treatment – فرآورش میعانات گازی و HDS را به عنوان ۵ فرصت جذاب همکاری با شرکای داخلی و خارجی در بخش پایین دستی نفت ارائه می‌کند.

۴ فرصت همکاری فناورانه در حوزه بالا دستی نفت

بر همین اساس پژوهشگاه صنعت نفت فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی را  در ۴ حوزه فناوری نانو در سیالات حفاری چاه‌های هیدروکربنی، طراحی نوین ساخت سیالات حفاری سبک و فوق سبک، سیستم‌های منحرف کننده محلول‌های اسیدکاری برای کاهش افت تولید در مخازن عملیاتی و نرم افزارهای تخصصی حوزه بالادستی در نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

نرم‌افزارهای قابل ارائه پردیس بالادستی نفت، شامل پیش‌بینی میزان تشکیل آسفالتین پارس PAPSim، مدل ساز حوضه‌های رسوبی پارس یک بعدی PBM-۱D و نرم افزار مدیریت چاه پارس PWM است.

۲ فرصت همکاری فناورانه در زمینه انرژی و محیط زیست نفت

کاهش شدت مصرف انرژی در مجتمع های پتروشیمی و جاذب لکه های نفتی نیز دو موضوع برای ایجاد فرصت همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه انرژی و محیط زیست به شمار می‌رود.