وبلاگستان
کد خبر : 15862
چهارشنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

لختی درنگ در پدیده‌ی سلفی

به نقل از وبلاگ بنده / علاقه به خودنمایی با سلفی گرفتن بیش از هر زمانی در بین ما انسانها رواج یافته است. امروز به هر تفریحگاه و یا مکان تاریخی که میروید مردمی را میبینید که در حال سلفی گرفتن هستند. در هر دستی میتوانید مونوپاد ببینید و به راحتی از هر مکانی آنرا […]

لختی درنگ در پدیده‌ی سلفی

به نقل از وبلاگ بنده /

علاقه به خودنمایی با سلفی گرفتن بیش از هر زمانی در بین ما انسانها رواج یافته است. امروز به هر تفریحگاه و یا مکان تاریخی که میروید مردمی را میبینید که در حال سلفی گرفتن هستند. در هر دستی میتوانید مونوپاد ببینید و به راحتی از هر مکانی آنرا تهیه کنید.

در این ویدئو با ابزاری جدید برای سلفی گرفتن آشنا میشوید. به نظر میرسد در آینده باید شاهد پرواز انواع این پرندگان سلفی انداز در انواع مکانها باشیم.

اما بگذارید یک تحلیل هزینه فایده سر انگشتی کنیم.

منافع و ذی نفعان:

۱- اوّل از همه اینستاگرام! و البته برنامه‌های مشابه آن و حتی نمونه‌های دست چندمی ایرانی آن یعنی لنزور و کلوب و الخ.

۲- شرکتهای سازنده گوشیهای هوشمند. و رقابت در گوشیهایی که سلفی بهتری میگیرند یا در سلفی گرفتن خوش‌دست ترند!

۳-  شرکتهای تولید کننده لوازم جانبی گوشیها مانند مونوپاد و سه پایه و امثالهم. دو روز پیش در دیجیکالا انواع این قسم ابزارها را نگاهی انداختم و به لنزهای محیرالعقولی برخوردم که مخصوص سلفی گرفتن بودند و تصاویر وایدتری تهیه میکردند. آن هم تنها با قیمت ۲۰ هزارتومان.

۴- نفس!
و پرستندگان آن
و لذت برندگان از چهره‌های بزک کرده و خوش رنگ و لعاب.

۵-جوانان زیباروی و جویای نام!

۶- سرویسهای اطلاعاتی!

۷- و …

اما در این میان چه چیزی را هزینه میکنیم؟ وقت، حیا، عفت، خلوت، دین و حتی نشاط و الخ. میپرسید نشاط؟ بله. این نوروز اولین باری بود که به هر مکان تفریحی و تاریخی که رفتم، مردم را غرق در سلفی گرفتن یافتم. یعنی اینها از آن جا لذت نمیبرند. اصلا برای اینها دنیای واقعی تنها وسیله‌ای است برای دستیابی به اهداف پوچشان در دنیای مجازی! حقیقت وسیله‌ای برای باطل!

در کنار همه اینها البته قطعا سلفی‌های دسته جمعی و مواردی که آدم برای به یاد ماندن خاطره ثبت میکند را مذمت نمیکنم. اینها #منطقی است! منظورم کسانی است که پروفایلشان پر است از عکسهای سلفی در انواع مکانهای ممکن و حالات ناممکن!


قطعا هزینه‌ها و منافع بیشتری از آنچه من نوشتم وجود دارد، فتأمّل!

و آیا خدایی، بینی و بین الهی، اینکه یک نفر اکانتش پر است از انواع سلفی‌ها؛ چیزی جز خودپسندی را القا میکند؟ چیزی جز علاقه به خودنمایی؟

آیا واقعاً انتشار انواع سلفی‌ها فایده‌ای هم دارد؟

اگر اشتباه می‌اندیشم، مرا آگاه کنید.

برگرفته از وبلاگ شخصی حسین بوذرجمهری: Bande.blog.ir