اجتماعی » فرهنگ و هنر » مازندران » ورزشی
کد خبر : 145679
پنجشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

شرکت ۹۰ ورزشکار در نخستین و بزرگترین مسابقات کشتی سنتی لوچو آمل

آرمین حمزه نوا ریاست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: نخستین و بزرگترین مسابقات کشتی سنتی لوچو آمل، جام شهدای ششم بهمن برای نخستین بار در شهرستان آمل برگزار می شود. وی ادامه داد: این مسابقات به اسم جام شهدای ششم بهمن آمل […]

شرکت ۹۰ ورزشکار در نخستین و بزرگترین مسابقات کشتی سنتی لوچو آمل

آرمین حمزه نوا ریاست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: نخستین و بزرگترین مسابقات کشتی سنتی لوچو آمل، جام شهدای ششم بهمن برای نخستین بار در شهرستان آمل برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات به اسم جام شهدای ششم بهمن آمل بود که برنامه ریزی های آن از ۲ ماه قبل انجام شد ولی پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تصمیم گرفتیم که این مسابقات را تحت یاد و خاطره این شهید بزرگوار برگزار کنیم.

حمزه نوا افزود: حدود ۹۰ کشتی گیر در وزن کشی این مسابقات شرکت کردند و به ترتیب طی تاریخ های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ دی ماه به رقابت با هم خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: ورزشکارانی از شهرستانهای آمل ، بابل، جویبار، نور، تنکابن، قائمشه و غیره در این دوره از مسابقات شرکت کردند و در پایان به نفرات برتر ۲۰ راس گوسفند و ۲ راس گوساله اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بنده به عنوان ریاست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی طی ۵ ماهی که حکم گرفته ام تلاش کردم تا کشتی لوچو که با وقفه ای ۶ الی ۷ ساله مواجه شده بود را دوباره در آمل برگزار کنم و خداروشکر این اتفاق افتاد.

ریاست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان آمل تاکید کرد: در برگزاری این مسابقه از امام جمعه فاضل شهرستان آمل حجت الاسلام و المسلمین سید جلیل مرتضوی، ستاد گرامیداشت ششم بهمن، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل، ریاست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل و هیئت کشتی شهرستان کمال تقدیر و تشکر را دارم که در این راه کمک های شایانی انجام دادند.

وی افزود: هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی در تلاش است با برنامه ریزی مناسب حداقل فصلی یکبار بتواند مسابقات کشتی لوچو را برگزار کند تا منش پهلوانی را در جوانان شهر خودمان افزایش دهیم.

حمزه نوا در پایان گفت: چهره های سرشناس لوچو از سراسر استان مازندران در این دوره حضور دارند و مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و از همه علاقه مندان دعوت می شود با حضور در سالن ورزشی غدیر شهرداری آمل از دیدن این بازی های مهیج لذت ببرند.

تنظیم : سحر صالحی