بهره برداری از تونل وانا در محور هراز تا پایان امسال/ وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در مازندران
سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان مازندران با حضور در غرفه سایت مازندرانه گفت: در مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه داریم و محورهای مواصلاتی ما کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. وی افزود: محدوده گره ترافیکی موجود […]
سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان مازندران با حضور در غرفه سایت مازندرانه گفت: در مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه داریم و محورهای مواصلاتی ما کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.
وی افزود: محدوده گره ترافیکی موجود در جاده سوادکوه واقع در پل سفید بود که با عنایت وزیر راه این موضوع حل شد و در حال آماده سازی پل می باشیم تا پس از تکمیل آن دیگر شاهد گره ترافیکی در محور سوادکوه نباشیم.
نظری ادامه داد: در محور هراز نیز اتفاقات خوب و مثبت زیادی در حال رقم خوردن است که تونل وانا با طول ۱۰ کیلومتر یکی از آن ها می باشد و انشالله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مسیر جایگزین سد هراز نیز که یکی از گره های ترافیکی محور هراز میباشد تا پایان آذر ماه امسال افتتاح و زیر بار ترافیک می رود.
این مقام مسئول بیان کرد: محدوده تاکام در محور کیاسر به ساری هم تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید که خبر خوبی برای اهالی آن منطقه خواهد بود.
وی تاکید کرد: در محور مرزنآباد به دُزبُن نیز عملیات ۴ خطه آن در حال شکل گیری می باشد و ۴ کیلومتر از مسیر آماده برای آسفالت می باشد و در ادامه نیز با توجه به شرایط و بار ترافیکی که در مازندران وجود دارد، بسیاری از زمان ها امکان کارکردن وجود ندارد ولی پیمانکاران با جدیت تمام با همه این مشکلات در تلاش هستند هر چه زودتر این مسیر را به اتمام برسانند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت: در دهه فجر امسال نیز ۴۰ کیلومتر از راههای روستایی ما به بهره برداری خواهد رسید و تقاطع بزرگ ولیعصر کمربندی فریدونکنار هم انشاءالله پس از مدت زمانی نزدیک به ۲ دهه زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی در پایان گفت: برابر قانون هر گونه فرورفتگی و برآمدگی به ارتفاع بیش از یک اینچ یا ۲٫۵ سانتیمتر در سوار رو ممنوع می باشد و اینکار بعضا توسط مقامهای محلی رخ میدهد که ما در همین جا اعلام میکنیم این موضوع کاری غیر قانونی می باشد و اگر مسیری پر حادثه است باید ایمنسازی شود و اگر هم در مسیر به ناچار دست انداز ایجاد شد توسط علائم به صورت واضح باید آشکار سازی صورت گیرد.
خبر : سحر صالحی