اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 143400
دوشنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

ورزش سوارکاری در آمل ریشه دارد/ آمل پرچمدار ورزش سوارکاری مازندران در کشور می شود

علی کریمی فیروزجایی رییس هیات سوارکاری استان تهران در حاشیه برگزاری چهارمین مسابقه سوارکاری شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: با توجه به اینکه این مسابقه اولین رویداد سوارکاری به شکل رسمی در استان مازندران است، شاهد مسابقات خوبی می باشیم. وی تاکید کرد: استقبال مردم شهرستان آمل و استان مازندران […]

ورزش سوارکاری در آمل ریشه دارد/ آمل پرچمدار ورزش سوارکاری مازندران در کشور می شود

علی کریمی فیروزجایی رییس هیات سوارکاری استان تهران در حاشیه برگزاری چهارمین مسابقه سوارکاری شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: با توجه به اینکه این مسابقه اولین رویداد سوارکاری به شکل رسمی در استان مازندران است، شاهد مسابقات خوبی می باشیم.

وی تاکید کرد: استقبال مردم شهرستان آمل و استان مازندران از این مسابقه بسیار خوب بود و تعداد شرکت کنندگان مسابقه نیز عالی می باشد که این موضوع نشان دهنده روند رو به رشد سوارکاری در شهرستان آمل است.

کریمی فیروز جایی ادامه داد: استان مازندران جز مناطقی در کشور می باشد که ورزش سوارکاری در آن ریشه دارد و مشتاقان زیادی را نیز به خود می بیند.

وی تصریح کرد: با مشاهده مسابقه امروز و استمرار در برگزاری مسابقات به طور قطع این رشته ورزشی در آمل رونق بیشتری خواهد گرفت و مسئولین امر نیز باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

رییس هیات سوارکاری تهران تاکید کرد: شهرستان آمل با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای معتدل و مناسب، سالانه گردشگران زیادی را در خود جای می دهد، که این موضوع می تواند در بحث ارتقای ورزش سوارکاری آمل نقش به سزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ورزش سوارکاری در تهران ۱۵۰ سال قدمت دارد و نمیتوان وضعیت آن را با شهرستان آمل مقایسه کرد، چرا که تهران به دلیل پایتخت بودن پیشانی ورزش کشور است و سرمایه گذاری های مناسبی در خصوص ورزش سوارکاری در تهران انجام شده است.

کریمی فیروزجایی اظهار داشت: ورزش سوارکاری در آمل در مقایسه با دیگر شهرهای استان مازندران پیشرفت چشمگیری داشته و امیدواریم آمل پرچمدار استان مازندران در ورزش سوارکاری کشور شود و بتواند نتایج خوبی کسب کند.

این مقام مسئول افزود: ورزش سوارکاری آمل در حال حاضر وضعیت بسیار مناسبی دارد و با توجه به اینکه از نظر استعداد چیزی کم ندارد، دولت و اداره کل ورزش و جوانان مازندران باید حمایت کنند و بخش خصوصی وارد میدان شود و سرمایه گذاری کند تا استعدادها شناسایی و شکوفا شوند.

رییس هیات سوارکاری تهران در پایان گفت: مازندران از هر حیث مخصوصا کشتی حرفهای زیادی برای گفتن دارد ولی به دلیل عدم توجه کافی و سرمایه گذاری نامناسب عقب مانده است و امیدواریم بتواند با جهشی بزرگ برخواسته از فعالیت و تلاش فراوان این عقب ماندگی را جبران کند.

خبر: سحر صالحی