اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 143117
سه شنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

بازی های بومی محلی را در شهرستان آمل احیا می کنیم/ فعالیت های خود را در سطح مدارس آمل گسترش می دهیم

آرمین حمزه نوا رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان آمل در حاشیه مراسم روز دانش آموز در دبیرستان دخترانه فکر نو به خبرنگار مازندرانه گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تصمیم بر این دارد، یکسری از بازیهای روستایی که ریشه در سنت های قدیمی دارد را در داخل […]

بازی های بومی محلی را در شهرستان آمل احیا می کنیم/ فعالیت های خود را در سطح مدارس آمل گسترش می دهیم

آرمین حمزه نوا رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان آمل در حاشیه مراسم روز دانش آموز در دبیرستان دخترانه فکر نو به خبرنگار مازندرانه گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تصمیم بر این دارد، یکسری از بازیهای روستایی که ریشه در سنت های قدیمی دارد را در داخل روستاهای سطح شهرستان آمل برگزار کند.

وی افزود: هیئت از ۲ بخش روستایی و بازی های بومی محلی تشکیل شده است و ما می توانیم با مجوز هیئت استان و اداره کل ورزش و جوانان مازندران و طبق قوانین وضع شده، این بازیها را هم در شهر و هم در روستا برگزار کنیم.

حمزه نوا ادامه داد: به همین خاطر تصمیم گرفتیم با همکاری اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان آمل، وارد مدارس شویم تا به نوعی بازی های بومی محلی را که باعث تحرک در دانش آموزان هم می شود و یادآور خاطرات گذشته برای مدیران، معلمان و مربیان مدارس است، را در ابتدا آموزش و سپس اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مجددا بازی های بومی محلی را در شهرستان آمل احیا کنیم و تا به حال با همکاری تیم خوبی که داریم توانستیم کارهای بسیاری انجام دهیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: مقطع اصلی فعالیت ما در مدارس سطح شهرستان آمل، راهنمایی و دبیرستان می باشد، چرا که هم در بحث بازی های بومی شناخت بیشتری دارند و هم می توان راحت تر به آنها آموزش لازم را ارائه داد .

خبر : سحر صالحی