اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 142347
دوشنبه - ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

ورزش اول آمل والیبال است/کاله، والیبال آمل را از مرداب به رود روان تبدیل کرد/ بهروز عطایی منحصر به فرد است

به مناسبت روز مربی ورزشی، خبرنگار مازندرانه به سراغ مربی والیبال خوش نام آملی تیم ملی و کاله آمل رفت و گفتگوی جالبی را با وی انجام داد. حسین کاظمی متولد ۱۳۶۳ دارای لیسانس تربیت بدنی بوده و در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته تربیت بدنی فیزیولوژی می باشد. این مربی خوشنام آملی علاوه بر […]

ورزش اول آمل والیبال است/کاله، والیبال آمل را از مرداب به رود روان تبدیل کرد/ بهروز عطایی منحصر به فرد است

به مناسبت روز مربی ورزشی، خبرنگار مازندرانه به سراغ مربی والیبال خوش نام آملی تیم ملی و کاله آمل رفت و گفتگوی جالبی را با وی انجام داد.

حسین کاظمی متولد ۱۳۶۳ دارای لیسانس تربیت بدنی بوده و در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته تربیت بدنی فیزیولوژی می باشد.

این مربی خوشنام آملی علاوه بر کارمربیگری، ۱۰ سال در آموزش و پرورش به عنوان معلم در بابلسر خدمت کرده است.

حسین کاظمی در خصوص رزومه ورزشی خود بیان کرد:از سال ۷۴تا سال ۸۴ به مدت ۱۰ سال والیبال بازی می کردم و پس از آن در سال ۸۵ رو به حرفه ی مربیگری در رشته والیبال آوردم.

وی افزود: در سال ۸۶ مربی تیم انتظام تهران بودم که توانستیم مقام سوم لیگ تهران را کسب کنیم و در سال ۸۷ به عنوان سرمربی تیم مقاومت سمنان در لیگ یک کشور شروع به کارکردم.

کاظمی ادامه داد: پس از این دوران به باشگاه کاله راه پیدا کردم و ۵ سال سرمربی تیم دسته یک کاله جوان بودم که در این ۵ سال توانستیم یک مقام نائب قهرمانی، یک مقام سومی، ۲ مقام پنجمی و یک مقام نهمی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از آن سالی که ما نائب قهرمان شدیم دریچه ای به روی من باز شدو کاله جوان به لیگ برتر راه پیدا کرد، این افتخار را پیدا کردم که با بهروز عطایی کار کنم.

مربی تیم کاله آمل افزود: بهروز عطایی فردی با دانش و از نظر اخلاقی نیز انسانی با کمالات است که در کارش تسلط کامل دارد و این ویژگی های منحصر به فرد سبب می شود، افرادی که در کنار وی کار می کنند تجربه بهتری کسب کنند و بنده نیز از وجود آقای عطایی ۵ سال است که استفاده می کنم.

کاظمی در خصوص حرفه مربیگری گفت: مربیگری شغلی است که در آن حتماً باید عشق داشته باشید و بدون عشق نمی توان کار کرد چرا که سختی و شکست های زیادی در این مسیر وجود دارد تا یک هنر آموز به بازیکن فوق العاده ای تبدل شود.

وی در خصوص وضعیت این فصل تیم والیبال کاله گفت:امسال بر خلاف سالهای گذشته شرایط این را پیدا کردیم تا تمرینات خود را زودتر، بهتر و مناسب تر آغاز کنیم و غیر از امیرحسین اسفندیار، تمامی بازیکنان که تلفیقی از جوانی و تجربه می باشند را کامل در اختیار داریم که این موضوع در کنار بازیهای تدارکاتی که برگزار کردیم می تواند در طول برگزاری لیگ کمک شایانی به ما کند.

مربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و در سال گذشته نیز توانستیم مقام سوم را کسب کنیم ولی قطعاً انتظار از این تیم خیلی بیشتر می باشد و با تمام این تفاسیر فکر می کنم اگر کاله بتواند خود را به ۴ تیم برتر برساند نتیجه خوبی کسب کرده است.

جوان خوشنام آملی ادامه داد: فرصت برای بالا بردن اطلاعات مربیان در کشور وجود ندارد و این ضعفی است که علاوه بر رشته والیبال در اکثر رشته های ورزشی وجود دارد و نمیتوان صرفا در طول سال با برگزاری یک کارگاه یا سمینار آموزشی اطلاعات مربیان را به روز کرد.

کاظمی با بیان اینکه رشته اول ورزش آمل والیبال است، بیان کرد: در هر خانواده آملی حداقل یک الی ۲ ورزشکار و یا طرفدار والیبال وجود دارد که این نشان دهنده اهمیت و توجه مردم شهرستان آمل به رشته والیبال است.

وی با تمجید از شرکت کاله آمل گفت: زمانی که والیبال آمل اسپانسری به نام کاله نداشت، در مردابی وجود داشت که با حمایت های آقای سلیمانی این مرداب تبدیل به رودخانه ای روان شد که خیلی از جوانان و خانواده ها در حال نفع بردن از آن هستند.

مربی تیم والیبال کاله افزود: بنابراین حمایت از شرکت و باشگاه کاله در حقیقت حمایت از ورزشکاران با استعداد و نخبه آملی است و قطعا چنین پتانسیلی را نمیتوانید در جای دیگری جستجو کنید.

وی ادامه داد: اگر گنبد و ارومیه را شهر والیبال می نامند، قطعاً باید در کنار آنها نامی از آمل برده شود چرا که بازیکنان با استعداد فراوانی دارد و هر ساله تعداد زیادی بازیکن به تیم های ملی در رده های مختلف تحویل می دهد.

کاظمی در خصوص ویژگی های یک مربی خوب، بیان کرد: به نظر من یک مربی خوب باید روانشناس خیلی خوبی باشد و در هنگام کار با بازیکنان از نظر رفتاری بتواند آنها را درک کند و از نظر علمی همیشه به روز باشد، چرا که هر ساله قوانین والیبال یا هر رشته دیگری دستخوش تغییرات می شود.

وی در خصوص قهرمانی والیبال جوانان جهان به خبرنگار مازندرانه گفت: قهرمانی جوانان جهان اتفاقی بود که برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران در بخش جوانان رخ داد و این موضوع افتخاری ابدی بود که با چندین ماه تلاش های شبانه روزی کادر فنی، بازیکنان و قطعا درایت بهروز عطایی در کشور بحرین به واقعیت تبدیل شد .
مربی تیم ملی جوانان در خصوص اقدامات انجام شده برای جوانان مشتاق به رشته والیبال در آمل، گفت: با مدیریت بهروز عطایی یک آکادمی به نام والیبال هدف شکل دادیم که همه روزه در خدمت جوانان، نوجوانان و نونهالان شهر می باشد.

این جوان خوشنام آملی گفت: در این آکادمی به بچه‌ های ۶ ساله تا جوانان ۲۰ ساله آموزش می‌دهیم و چیزی حدود ۳۰۰ بازیکن در این آکادمی تحت نظارت ۶ مربی مشغول مهارت آموزی می باشند.

حسین کاظمی در پایان گفت: یک مربی به غیر از دانش فنی در رشته خودش، باید مسلط به زبان انگلیسی باشد تا بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند و همیشه به روز بوده و با جدیدترین شیوه های آموزشی آشنا باشد.

خبر: سحرصالحی