اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 142328
دوشنبه - ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴

حمله به رکورد تاریخی کباده ۱۱۰ کیلو گرمی توسط جوان برومند آملی

سامان قلیپور ملکشاه رکوردار فعلی کباده دنیا در اقدامی جسورانه برای شرکت در مسابقه ای علارغم مصدومیت عازم تهران شد تا رکورد پیشین خود را با بلند کردن کباده فوق العاده سنگین ۱۱۰ کیلو گرم ارتقا دهد و در تاریخ جاودانه شود. وی در تمرینات به علت بالا بردن چندین باره این وزنه سنگین بر […]

حمله به رکورد تاریخی کباده ۱۱۰ کیلو گرمی توسط جوان برومند آملی

سامان قلیپور ملکشاه رکوردار فعلی کباده دنیا در اقدامی جسورانه برای شرکت در مسابقه ای علارغم مصدومیت عازم تهران شد تا رکورد پیشین خود را با بلند کردن کباده فوق العاده سنگین ۱۱۰ کیلو گرم ارتقا دهد و در تاریخ جاودانه شود.

وی در تمرینات به علت بالا بردن چندین باره این وزنه سنگین بر روی سر که کلیپ آن نیز در فضای مجازی منتشر شده است دچار پارگی مویرگ و خونریزی از دهان و دماغ شده و شصت پای وی نیز دچار شکستگی شد و به همین علت چند روزی در بیمارستان بستری شد.

قلیپور ملکشاه با غیرتی مثال زدنی و روحیه جنگجویی و پهلوانی بالا،  علارغم مصدومیت های شدید حاضر شد تا در این مسابقه حاضر شود و رکورد افسانه ای کباده ۱۱۰ را بالای سر ببرد و اسطوره ای دیگر به این مرز و بوم تقدیم کند.

به گفته رییس و نائب رییس فدراسیون دکتر سجادی در صورت ثبت این رکورد هیچ ورزشکاری حتی با دوپینگ تا چند قرن آینده نیز قادر به زدن چنین کباده ای نخواهد بود.

گفتنی است سامان قلی پور ملکشاه ورزشکار متواضع آملی در صورت ثبت این رکورد رویایی، کمربند و بازوبند طلایی و مدال قویترین مرد کباده تاریخ را دریافت خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این مسابقه قرار است شهردار تهران، ریاست فدراسیون کشتی، پهلوان محمد محمودی و جمعی از قهرمانان و پهلوانان جهان و المپیک حاضر شوند و از نزدیک شاهد هنرمایی این جوان برومند آملی باشند.

در پایان باید گفت کباده ۱۱۰ کیلو گرم در بالای سر وزنی معادل یک تن لنگر می اندازد و مهارش بسیار سخت و دشوار است.

خبر: سحر صالحی