فعالیت تاکسیهای اینترنتی پلاک شهرستان در پایتخت ممنوع شد
علی پیرحسینلو مشاور معاون شهردار تهران در گفتوگویی در مورد قاعدهمند شدن تاکسیهای اینترنتی اظهار داشت: خوشبختانه با ابلاغ وزارت کشور این تاکسیها نظارتپذیر شده و بر همین اساس اقدامات مؤثری انجام میگیرد، از جمله اینکه خودروهای فرسوده باید از ناوگان تاکسیرانی اینترنتی به تدریج حذف شوند و در طول چهار سال سقف عمر ناوگان […]
علی پیرحسینلو مشاور معاون شهردار تهران در گفتوگویی در مورد قاعدهمند شدن تاکسیهای اینترنتی اظهار داشت: خوشبختانه با ابلاغ وزارت کشور این تاکسیها نظارتپذیر شده و بر همین اساس اقدامات مؤثری انجام میگیرد، از جمله اینکه خودروهای فرسوده باید از ناوگان تاکسیرانی اینترنتی به تدریج حذف شوند و در طول چهار سال سقف عمر ناوگان ۱۰ سال است.
وی با تأکید بر اینکه تاکسیهای اینترنتی باید متمایز از خودروهای شخصی باشند، گفت: این تاکسیها همچون آژانسها باید با علائمی همچون نصب برچسب روی شیشه مشخص باشند که شکل و شمایل این برچسبها را به زودی وزارت کشور اعلام میکند.
مشاور معاون شهردار تهران به موضوع معاینهفنی تاکسی«های اینرتنتی اشاره کرد و بیان داشت: این تاکسیها میزان پیمایش آنها به صورتی بوده که پرتردد به شمار میروند بنابراین ماند تاکسیهای رسمی هر شش تا سه ماه یکبار باید معاینه فنی آنها انجام گیرد.
پیرحسینلو اعلام کرد: متأسفانه با فعالیت تاکسیهای اینترنتی بدون نظارت، پدیده ماشینخوابی در پایتخت به وجود آمده بود و خودروهای پلاک شهرستان جهت فعالیت در این تاکسیها به تهران میآمدند که از این پس به دلیل اینکه قوانین مهاجرت به هم نخورد، وزارت کشور اعلام کرده هر خودرویی باید در شهرستان محل پلاک خود فعالیت تحت عنوان تاکسی اینترنتی را داشته باشد.
مشاور معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکسیهای اینترنتی همچون تاکسیهای رسمی، وسایل حمل و نقل عمومی به شمار میروند و پیشبینی ما این است که هزینههای این شرکتها و کرایههاشان با تمهیداتی که درنظر گرفته شده کمتر شود، البته اختیار تعیین قیمت تاکسی با خود شرکتها است.