اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 139712
شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

آمل را قطب سوارکاری شمال کشور می کنیم/سطح سومین دوره مسابقات پرش با اسب فوق العاده بود

عرفان آسیایی ریاست هیات سوارکاری شهرستان آمل گفت: سومین دوره مسابقات پرش با اسب در آمل و سطح استان روز گذشته در باشگاه سوارکاری کاسپین برگزار شد. وی افزود : در این مسابقات که در ۲ رده ۶۰ و ۹۰ سانتیمتر برگزار شد، ثبت رده در فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت و این […]

آمل را قطب سوارکاری  شمال کشور می کنیم/سطح سومین دوره مسابقات پرش با اسب فوق العاده بود

عرفان آسیایی ریاست هیات سوارکاری شهرستان آمل گفت: سومین دوره مسابقات پرش با اسب در آمل و سطح استان روز گذشته در باشگاه سوارکاری کاسپین برگزار شد.

وی افزود : در این مسابقات که در ۲ رده ۶۰ و ۹۰ سانتیمتر برگزار شد، ثبت رده در فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت و این موضوع برای اولین بار در استان مازندران اتفاق افتاده است.

آسیایی ادامه داد: در رده ۶۰ سانتی متر ۷ نفر و در رده ۹۰ سانتیمتر ۲۷ نفر در این مسابقاتاز سراسر استان شرکت کردند .

وی بیان کرد: سطح مسابقه نسبت به ۲ مسابقه قبل فوق العاده بالا می باشد، چرا که درصد خطای سوارکاران بسیار کم شده است و اگر در گذشته فقط ۲۰ درصد از سوارکاران موانع را بدون خطا عبور میکردند در حال حاضر این آمار به ۸۰ درصد رسیده است که جای بسی خوشحالی است.

ریاست هیات سوارکاری شهرستان آمل تاکید کرد: این عملکرد خوب ماحصل برگزاری مسابقات منظم و در فواصل زمانی کوتاه است که با برنامه ریزی مناسب و کمک بهترین های کشور در شهرستان آمل در حال رقم خوردن است و این موضوع باعث می شود سوارکاران با تمرین بیشتر و تمرکز و دقت بالاتر در مسابقات حاضر شوند تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: به خاطر بالا رفتن سطح اسب، سطح سوارکار و همنطور ثبت رده سوارکاران در فدراسیون تلاش میکنیم مسابقات را در فواصل زمانی کوتاهتری برگزار کنیم که در کل این موضوع به نفع سوارکاری آمل و استان مازندران است.

آسیایی با ابراز خشنودی از استقبال مردم گفت: مسابقه ای که در آن تماشگر وجود نداشته باشد جذابیت زیادی ندارد و وجود تماشاگران بسیار در مسابقات اسب سواری در آمل به ما این پیام را می دهد که الحمدالله در مسیر درستی در حال گام بر داشتن هستیم چرا که بر تعداد تماشاگران در هر مسابقه افزوده می شود و امیدواریم بتوانیم در مسابقات آینده سازو کاری تعیین کنیم تا تماشاگران لذت بیشتری از مسابقات ببرند.

وی افزود: آمل قطب سوارکاری استان مازندران است و ما سعی داریم از دل این مسابقات چند نفر را برای تشکیل تیم سوارکاری شهرستان آمل انتخاب کنیم تا در مسابقات استانهای دیگر و سطح کشور حضور پیدا کنیم و این موضوع لازمه اش پر کردن رده در فدراسیون برای سوارکاران است و ما به همین منظور مسابقات را به صورت منظم برگزار میکنیم .

این مقام مسئول گفت: در خصوص رده نیز باید توضیحی خدمت مخاطبان شما ارائه دهم به این صورت که سوارکاران از رده مبتدی ۹۰ سانیتمتر  کارشان را آغاز می کنند و تا رده های بالاتر کار خود را ادامه می دهند و برای رفتن به هر رده سوارکار باید طبق قانون ۵ بار در مسابقات رسمی بدون خطا با موفقیت موانع را پشت سر بگذارد تا وارد رده بعدی شود.

آسیایی در پایان بیان کرد: از حمایت های سرپرست سوارکاری استان مازندران و رییس اداره ورزش شهرستان آمل نهایت تقدیر و تشکر را دارم و انشالله به زودی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان آمل خواهیم بود.

گفتنی است در این مسابقه رامتین کولائیان سرپرست هیات سوارکاری استان مازندران، خانم طاهانژاد نائب رییس هیات سوارکاری استان مازندران، مهدی جمشید خانی پدر سوارکاری ایران، عزت الله وجدانی یکی از بهترین های ورزش سوارکاری در کشور و جهان، مسعود سهرابی دبیر هیات سوارکاری آمل و ریاست هیئت های سوارکاری شهرستانهای مختلف استان مازندران حضور داشتند .

خبر: حسن امیری