اخبار » بین الملل » سیاسی
کد خبر : 139549
پنجشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

تحلیلگر آمریکایی در«کنفرانس افق نو»:صلح در یمن جز با استقلال سعودی از مقامات آمریکا رخ نمی‌دهد

 در کنفرانس ضد صهیونیستی «افق نو» که از دوشنبه هفته جاری در بیروت آغاز به کار کرد و چهارشنبه‌شب پایان یافت، شخصیت‌های مختلفی سخنرانی کردند. «الکساندر هیکس» روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی  از طریق «اسکایپ» در این کنفرانس به انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت: ترامپ قوی نیست و آمریکایی‌ها احمق نیستند، اما […]

تحلیلگر آمریکایی در«کنفرانس افق نو»:صلح در یمن جز با استقلال سعودی از مقامات آمریکا رخ نمی‌دهد

 در کنفرانس ضد صهیونیستی «افق نو» که از دوشنبه هفته جاری در بیروت آغاز به کار کرد و چهارشنبه‌شب پایان یافت، شخصیت‌های مختلفی سخنرانی کردند.

«الکساندر هیکس» روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی  از طریق «اسکایپ» در این کنفرانس به انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت: ترامپ قوی نیست و آمریکایی‌ها احمق نیستند، اما ما ترامپ را انتخاب کردیم زیرا فساد «هیلاری کلینتون» را نمی‌خواستیم؛ (ترامپ) گزینه بدی بود اما از هر گزینه‌ای به جای کلینتون استقبال می‌شود.

وی ادامه داد، زنان مسلمان کنگره آمریکا تحت فشارهای زیادی قرار دارند، ترامپ میان آمریکایی‌ها شکاف زیادی ایجاد کرده و در حال پیمودن مسیر اشتباه است.

هیکس به تصمیم ترامپ برای عدم جنگ با ایران نیز اشاره کرد و گفت، اگر این جنگ رخ می‌‌داد خسارت بزرگی برای تمامی طرف‌ها بود.

وی در پرداخت به یمن افزود: سعودی تنها در یمن گام حساب‌نشده برنداشت بلکه به همراه اطلاعات اسرائیل و دولت آمریکا در آماده‌سازی برای حوادث ۱۱ سپتامبر شرکت داشت. صلح در یمن جز با استقلال سعودی از مقامات آمریکا رخ نمی‌دهد.

پرنسس «ویتوریا آلیاتا» نویسنده و خبرنگار ایتالیایی و دارای مدرک دکترای حقوق اسلامی در سخنرانی خود در این کنفرانی به مسایل اقتصادی پرداخت و گفت، نخبگان اروپایی قصد دارند حاکمیت ملی کشورها را از بین ببرند تا آنها را به «مستعمرات پولی» تبدیل کنند همان کاری که فرانسه در آفریقا انجام داد. کشورها باید حاکمیت خود را پس بگیرند و از زیر بار کشورهای اروپایی خارج شوند.

وی افزود: اتحادیه اروپا اتحادیه‌ای فاشیستی و غیردموکراتیک است، زیرا پولی که تو را وادار به اینچنین رفتاری می‌کند تو را فاشیست نیز می‌کند؛ این همان روشی است که اتحادیه اروپا برای سرکوب کشورها به کار میگیرد.

«لئونید ساوین» تحلیلگر ارشد روس در مسائل ژئوپلتیک و سردبیر مجله‌های «ژئوپولیتیکا» و «ژورنال امور اوراسیا» در سخنرانی خود بر ضرورت تبادل اطلاعات و نظرات میان کشورها تأکید کرد و گفت، ژورنال امور اوراسیا همین موضوع را اجرایی کرده است.