نوسانات قیمت خودرو نوسازی ناوگان تاکسیرانی را کُند کرد
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبگرزرای فارس، درباره فرسودگی خودروهای تاکسی اظهار داشت: در حال حاضر۱۵۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور داریم که هر چه زودتر باید نسبت به نوسازی این خودروها اقدام شود و اگر این ناوگان نوسازی نشود تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه میرسد. وی افزود: حدود […]
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبگرزرای فارس، درباره فرسودگی خودروهای تاکسی اظهار داشت: در حال حاضر۱۵۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور داریم که هر چه زودتر باید نسبت به نوسازی این خودروها اقدام شود و اگر این ناوگان نوسازی نشود تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه میرسد.
وی افزود: حدود سه سال است که به دنبال نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سراسر کشور هستیم که تاکنون تنها ۶۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه نوسازی شدندو ۱۱ هزار تاکسی نیز بدون جایگزین اسقاط شدند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور افزود: در همین راستا با ایران خودرو به توافق رسیدهایم که ۱۰ هزار دستگاه خودرو تاکسی را نوسازی کند که تاکنون این طرح به نتیجه مطلوبی نرسیده است و فقط ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
وی افزود: افزایش قیمت خودرو موجب شد که نتوانیم براساس برنامهریزی صورت گرفته نسبت به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کنیم ولی پیگیریها برای این امر از سوی دستگاههای مختلف ادامه دارد.
ضامنی افزود: در حال حاضر خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ برای تاکسی مناسب هستند که قیمت ۷۲ میلیون تومانی پژو ۴۰۵ با پیگیریهایی که صورت گرفته برای ناوگان تاکسیرانی به حدود ۶۴ میلیون و ۴۰۰ کاهش پیدا کرده است.
وی بیان داشت: ما طرحهای دیگری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی داریم که از جمله آن میتوان به خرید خودروهای سه سال کارکرد و تبدیل آن به تاکسی اشاره کرد که در این خصوص نیز پیشنهادات لازم به هیات دولت برای تصویب ارسال شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور بیان داشت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی بسیار حائز اهمیت است و باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.