اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 139077
دوشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

آمل خاستگاه یکی از زیباترین نژادهای اسب دنیا به اسم خزر می باشد

مهدی جمشید خانی پدر سوارکاری ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه در خصوص ورزش سوارکاری گفت: ورزش سوارکاری یک صنعت است و از طریق تولید، تربیت و ارتقای کیفی اسب می تواند، بازاری برای ارز آوری باشد و این موضوع لازمه اش برنامه ریزی مناسب و دقیق است. وی افزود: کارآفرینی و همینطور اشتغال […]

آمل خاستگاه یکی از زیباترین نژادهای اسب دنیا به اسم خزر می باشد

مهدی جمشید خانی پدر سوارکاری ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه در خصوص ورزش سوارکاری گفت: ورزش سوارکاری یک صنعت است و از طریق تولید، تربیت و ارتقای کیفی اسب می تواند، بازاری برای ارز آوری باشد و این موضوع لازمه اش برنامه ریزی مناسب و دقیق است.

وی افزود: کارآفرینی و همینطور اشتغال زایی در باشگاههای سوارکاری یکی از موضوعات دیگری می باشد که می توان به صنعتی بودن آن پی برد بطوریکه حداقل ۱۰ الی ۱۵ شغل بصورت مستقیم ایجاد می شود که در این وضعیت اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیر گزار می باشد.

جمشید خانی با مقایسه سوارکاری در گذشته و حال حاضر ادامه داد: ورزش سوار کاری وقفه ای در آن ایجاد شد، ولی در حال حاضر رو به پیشرفت می باشد چرا که همگان پی بردند این رشته ورزشی چه پتانسیل بالایی دارد و به نوعی می توان گفت ورزش سوارکاری با صنعت آمیخته شده است.

وی بیان کرد: آمل خاستگاه یکی از زیباترین نژادهای اسب دنیا به اسم خزر می باشد که در همین شهر پرورش داده می شود و باید از آن حمایت شود چرا که به صحیح ترین روش ممکن این اسب ها تربیت می شوند.

پدر سوارکاری ایران در خصوص هیات سوارکاری آمل گفت: عرفان آسیایی رییس هیات سوارکاری آمل تا به حال عملکرد فوق العاده و بسیار خوبی داشته است و در عین جوانی با فکری باز و تصمیمات سنجیده افرادی را در کنار خود همراه کرده است که هر نفر وزنه ای سنگین در کشور می باشند.

وی ادامه داد: استفاده از عزت الله وجدانی که فردی کاربلد و خبره در زمینه سوارکاری می باشد به عنوان مسئول فنی مسابقات برگزار شده کار هوشمندانه ای بود که آسیایی جوان توانست آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

جمشید خانی از برگزاری مستمر و مداوم مسابقات سوارکاری در آمل حمایت کرد و گفت: امیدوارم این روند ادامه دار باشد تا شرکت کننده ها با آزمون خود در این میادین به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و برای ترمیم کمبودها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص اهمیت نقش رسانه در پیشبرد اهداف رشته سوارکاری در کشور، گفت: نمی توان به هیچ عنوان منکر تاثیر گزاری وسایل ارتباط جمعی شد و می توان گفت رسانه ها باعث رونق سوارکاری و هر حرکتی دیگری هستند.

پیشکسوت سوارکاری کشور بیان کرد: رسانه ها با پوشش برنامه های سوارکاری طوری جلوه بدهند که غیر از متخصصین، مسئولین هم پای کار بیاییند.

وی در خصوص وضعیت ورزش سوارکاری ایران در جهان گفت: در حال حاضر و با شرایط موجود حرفی برای گفتن در مجامع بین المللی نداریم، مگر اینکه اسباب بزرگی فراهم کنیم و به نحوی برنامه ریزی صحیح داشته باشیم و باید خیلی بیشتر از آن چیزی که کار میشود برنامه داشت ولی فدراسیون و هیئت ها در کار خود گیر کرده اند.

جمشید خانی تصریح کرد: سوارکاران خوبی در کشور داریم اما مشکل اینجاست که سوار های ما اسب تربیت نمی کنند و به دنبال اسب آماده می روند که به همین خاطر باید پول بسیار کلانی هزینه کنند.

وی تاکید کرد: به خاطر مسائل عنوان شده بالا نمی توانیم با کشورهای سرمایه دار و عرب ها رقابت کنیم، چرا که آنها اسب تربیت می کنند و دائم در اروپا اردو می زنند و برای تمامی کارهای خود برنامه دارند.

پدر سوارکاری ایران در پایان گفت: سوارکاری تلفیق ورزش و تفریح است و ما اگر بخواهیم در مجامع بین المللی با سایر کشورها در ورزش سوارکاری رقابت کنیم، برای رده های بالاتر از نوجوانان و جوانان در سطح جهانی و آسیایی به اسب های تخصصی تری نیاز داریم که طبیعتا باید پروش کنارش قرار گیرد.

خبر : سحر صالحی