آموزش و پرورش مهمترین رکن تمدنسازی در گام دوم انقلاب اسلامی است
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدازس با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانشآموز، فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و… در تمام برنامههای مدارس را مورد تأکید قرار داد. […]
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدازس با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانشآموز، فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و… در تمام برنامههای مدارس را مورد تأکید قرار داد.
در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: به روان تابناک شهیدان دفاع مقدس، بهخصوص معلمان و دانشآموزان شهید درود میفرستم و تقارن فصل رویش جوانههای دانایی و توانایی با قیام امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس، یادآور عشق و ایثار و فداکاری و تجدید عهد نسل جوان کشور با کتاب، دانش، معنویت و انقلاب اسلامی را تبریک میگویم.
آموزش و پرورش، مهمترین رکن تمدنسازی در گام دوم انقلاب اسلامی است؛ این سرمایه ملی، متعلق به همه مردم است و همه باید در جهت اعتلای آن بکوشند و لازم است همه ظرفیتها و داشتههای کشور همسو و هماهنگ، در خدمت بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای فرآیند تربیت فرزندان میهن اسلامی قرار گیرند.
سال تحصیلی ۹۹-۹۸ فرصت جدیدی برای پیمودن گامهای ارزشمند در مسیرهای تازه است؛این امر کوشش جمعی همه عوامل سهیم و مؤثر در آموزش و پرورش کشور، بهخصوص همکاران دلسوز، دانشآموزان عزیز و خانوادههای گرامی آنهاست. در این مسیر خطیر توجه به موارد زیر ضروری است:
در ادامه این پیام آمده است: خانواده مدرسه اول است و مدرسه خانه دوم، دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط باید سالم، امن، با نشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد؛ روشهای آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و بر اساس انتخاب آگاهانه و مشارکت مسؤولانه دانشآموزان طراحی و اجرا شوند.
دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه و طبیعی همه افراد است و تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان بهخصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفهای همگانی است. بهبود مستمر کیفیت آموزشی بهویژه در مدارس دولتی و آماده کردن فرزندان عزیز کشور برای مواجهه با پیچیدگیهای محیط اقتصادی علمی، اجتماعی و فناوری، مهمترین جهتگیری نظام آموزشی است. کیفیت یادگیری، محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و مؤثر است.
این پیام میافزاید: صیانت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی، شادابی و نشاط دانشآموزان و ترویج فرهنگ مسؤولیتپذیری، صداقت، شجاعت، پاکدامنی و عفاف در تمام برنامههای مدارس مورد تأکید است.
امید است با یاری خداوند متعال و همکاری همهی دلسوزان و صاحبنظران، زمینههای دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم آید.