اجتماعی » مازندران » ورزشی
کد خبر : 132353
پنجشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

ورزش مازندران بعنوان قطب ارزنده در کشور است

غلامرضا جعفری ریاست فدراسیون ورزش عشایری روستایی و بازی های بومی محلی کشور با اشاره به اینکه ورزش مازندران بعنوان قطب ارزنده در کشور است، گفت: وقتی اسم مازندران در ورزش به زبان می آید، همیشه تداعی کننده خاطرات خوش و عناوین قهرمانی است و در اکثریت رشته ها حرفی برای گفتن دارد. وی به […]

ورزش مازندران بعنوان قطب ارزنده در کشور است

غلامرضا جعفری ریاست فدراسیون ورزش عشایری روستایی و بازی های بومی محلی کشور با اشاره به اینکه ورزش مازندران بعنوان قطب ارزنده در کشور است، گفت: وقتی اسم مازندران در ورزش به زبان می آید، همیشه تداعی کننده خاطرات خوش و عناوین قهرمانی است و در اکثریت رشته ها حرفی برای گفتن دارد.

وی به بیان اینکه ۵۳ هزار روستا در کشور وجود دارد، عنوان کرد: اگر فقط یه روز وقت بخواهیم برای بازدید از این مکان ها داشته باشیم، باید ۱۵۳ سال زمان صرف کنیم.

ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور ادامه داد: انتظارات در این حوزه گسترده است و باید در برنامه های بودجه نگاه ویژه ای داشته باشیم؛ چرا که برنامه جامعی است و تبعات آن نه فقط در ورزش بلکه فرابخشی خواهد بود و در حوزه اقتصاد و حوزه فرهنگ نیز اثرات آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی در مورد تاثیر ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و فرابخشی آن تصریح کرد: این حوزه می تواند از طریق ورزش به بخش های دیگر جامعه هم سرایت کند، و در کنار ثبات روستایی به ثبات امنیت مخصوصا در مناطق مرزی می توان کمک چندانی کند.

جعفری انتظارات در ورزش را با امکانات برابر ندانست و بیان کرد: فاصله زیادی با امکانات داریم که همه ما در جهت پویایی ورزش وظیفه ای داریم تا کاری انجام دهیم.

سمانه قلی پور