اخبار » ورزشی
کد خبر : 127059
دوشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

خداحافظی با جنگجوها به قیمت ۲ هزار میلیارد!

سال ۲۰۱۶ بود که کوین دورنت، ستاره ۲۰۶ سانتی متری بسکتبال آمریکا بعد از ۱۰ سال حضور در اکلاهاماسیتی تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و راهی گلدن استیت شد. با ورود این ستاره فوق العاده به جمع جنگجوها، آنها چند سال پیاپی قهرمانی در NBA را تجربه کردند و دورنت هم در این […]

خداحافظی با جنگجوها به قیمت ۲ هزار میلیارد!

سال ۲۰۱۶ بود که کوین دورنت، ستاره ۲۰۶ سانتی متری بسکتبال آمریکا بعد از ۱۰ سال حضور در اکلاهاماسیتی تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و راهی گلدن استیت شد. با ورود این ستاره فوق العاده به جمع جنگجوها، آنها چند سال پیاپی قهرمانی در NBA را تجربه کردند و دورنت هم در این میان نقش کلیدی را ایفا می کرد.

دورنت در همان سال اول حضورش در گلدن استیت با درخشش خود توانست عنوان MVP فینال را از آن خود کرد و به عنوان یک ستاره در این تیم نامش را بر سر زبان ها انداخت.

در سال های اخیر همواره کوین دورنت در کنار استفن کری به عنوان ستاره های کلیدی گلدن استیت خوش درخشیدند و تواتسند تیمشان را راهی فینال NBA کنند.

در فصل اخیر اما مصدومیت بدموقعی سراغ دورنت آمد و او را برای حضور در فینال مقابل تورنتو رپترز دچار مشکل کرد. غیبت کوین در چند بازی اول فینال تیمش را با چالشی جدی مواجه کرد و در شبی که این بازیکن با ریسک بالا به زمین آمد تا اجازه قهرمانی به تورنتو ندهد، خیلی زود مصدوم شد و به بیرون رفت.

بعد از خروج او از زمین، پزشکان تایید کردند که تاندون آشیل پای او دچار پارگی شده و به همین دلیل کوین دورنت باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. حتی شایعاتی مبنی بر اینکه این بازیکن ۳۰ ساله یک فصل از مسابقات را از دست می دهد، بر سر زبان ها افتاد.

در چند روز اخیر که شایعات پیرامون جدایی کوین دورنت از گلدن استیت اوج گرفته بود، این بازیکن اعلام کرد مصدومیتش هم نمی تواند مانعی برای پیشرفتش در آینده شود. همین اتفاق هم رخ داد و بامداد امروز انتقال ستاره ۲۰۶ سانتی متری جنگجوها به بروکلین نتس نهایی شد.

کوین دورنت بعد از ۴ سال حضور در گلدن استیت تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و با قراردادی ۴ ساله به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار به بروکلین نتس پیوست.

بلافاصله بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، علاوه بر دورنت، کایری و دی آندره جردن قراردادشان با بروکلین را امضا می‌کنند تا به گفته مسئولان این باشگاه و رسانه های آمریکایی مثلث مخوف این تیم برای فصل جدید شکل بگیرد.

 

 

قرارداد کوین دورنت نسبت به قراردادی که لبرون جیمز سال گذشته با لس آنجلس لیکرز به مبلغ ۱۵۴ میلیون دلار برای ۴ سال امضا کرده بود، ۱۰ میلیون دلار بیشتر است. قرارداد ۱۶۴ میلیون دلاری دورنت در NBA رقم قابل توجهی محسوب می شود و حتی آن را می توان با قرارداد بازیکنان بزرگ فوتبال جهان مقایسه کرد. مثلا اینکه نیمار به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان با ۲۲۲ میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست؛ اگرچه پیش از این رکوردشکنی قرارداد ستاره های فوتبال هم شاید نیمی از این مبلغ بود.

به هر حال دریافتی دورنت به صورت سالیانه از بروکلین نتس چیزی حدود ۵۳۳ میلیارد تومان خواهد بود که در ۴ سال به بیش از ۲ هزار میلیارد خواهد رسید!