سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: افزایش قیمت لاستیک ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی /فقط ۳۰ درصد لاستیک ماشینهای سنگین درایران تولید میشود
صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار سبلانما، اظهار داشت: سال گذشته، کامیون داران و رانندگان وسایل نقلیه سنگین، مطالبات و اعتراضات درستی درباره افزایش قیمت و کمبود لاستیک و تجهیزات در بازار داشتند، که در این رابطه کمیسیون عمران مجلس نشست های متعددی را با حضور مسئولان مربوطه از جمله وزارت صمت و بانک مرکزی […]
صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار سبلانما، اظهار داشت: سال گذشته، کامیون داران و رانندگان وسایل نقلیه سنگین، مطالبات و اعتراضات درستی درباره افزایش قیمت و کمبود لاستیک و تجهیزات در بازار داشتند، که در این رابطه کمیسیون عمران مجلس نشست های متعددی را با حضور مسئولان مربوطه از جمله وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار کرد و خوشبختانه مشکلاتشان تا حدودی رفع شد.
وی افزود: بر اساس آمارها از سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون حلقه لاستیک برای کامیون داران تأمین شده که بخشی از آن تولید داخل بوده و بخش کثیری از خارج از کشور وارد شده است.
سخنگوی کمیسون عمران مجلس گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته، نیاز کامیون داران به لاستیک و قطعات تأمین نشده است و در شرایط کنونی باید وزارت صمت اقدام به تأمین و توزیع بیش از یک میلیون لاستیک کند تا به صورت نسبی مشکلات آن ها حل شود.
بدری با انتقاد از افزایش قیمت لاستیک در بازار، تصریح کرد: متأسفانه به علت ضعف نظارت دستگاه ها به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت لاستیک افزایش چشمگیری داشته و این مسئله فعالیت کامیون داران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
بانک مرکز نسبت به تخصیص ارز تعلل می کند
وی اظهار داشت: وزارت صمت اعلام می کند که این وزارتخانه وظیفه خود را برای ثبت سفارش انجام داده، اما متأسفانه بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز تعلل داشته است.
نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس یاد آور شد: بر اساس آمارها حدود ۷۰ درصد لاستیک ماشین های سنگین، وارداتی و تنها ۳۰ درصد آن در داخل کشور تولید می شود، از این رو توسعه صنایع داخلی برای افزایش تولیدات بسیار ضروری است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: این کمیسیون، گزارش جامع و کاملی را درباره وضعیت کامیون داران و نحوه تأمین قطعات و لاستیک تدوین کرده و در آینده ای نزدیک به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.