پایگاه تحلیلی خبری مازندرانه

IMG18141967
مرگ ناگهانی مصرف کنندگان داروهای انرژی زا
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: مصرف داروهای انرژی زا و موادمخدر به بهانه پرورش اندام در باشگاه ها، موجب بروز نارسایی های قلبی، سکته قلبی و مرگ ناگهانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه /  

نسبت به افزایش مصرف داروهای انرژی زا در بین جوانان هشدار داد و گفت: مصرف داروهای انرژی زا به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه ها در بین جوانان افزایش یافته که مصرف این مواد عوارض فراوانی برای سلامت قلب به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی دانشجویان در شب های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی زا استفاده می کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ قلبی می شود.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، عنوان کرد: برخی داروهای انرژی زا تحت عنوان داروهای «آنابولیک» در باشگاه ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می گیرند که این داروها موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی شدید قلبی و ایست قلبی می شود.

اسلامی، آمفتامین را دسته دیگری از داروهای تهدید کننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: قرص های آمفتامین، شیشه، ایکس و… نیز عوارض شدید قلبی به همراه دارد.

وی نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن شدید در ماهواره تبلیغ می شود، هشدار داد و گفت: توصیه می شود افراد به هیچ عنوان این دسته از مواد تبلیغی را مورد استفاده قرار ندهند زیرا این دسته از مواد ترکیبات مشخصی ندارند و می تواند موجب مرگ ناگهانی شود.

سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره های قلب و عروق ۳۰ بهمن در هتل پارسیان اوین برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.