پایگاه تحلیلی خبری مازندرانه

صحبت های جذاب و شنیدنی رئیس شورای اسلامی مازندران در گفتگو با مازندرانه;
خیابان انقلاب آمل پیاده رو می شود/ پتانسیل شهردار شدن در آمل را دارم
فرزین محمودی پاتی،رئیس شورای اسلامی استان مازندران و عضو شورای شهر آمل در گفت و گو با خبرنگار مازندرانه اعلام کرد:پتانسیل کافی برای شهردار شدن را در خود می بینم و معتقدم بستر برای فعالیت مفید یک شهردار در آمل فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه /  

فرزین محمودی پاتی،عضو شورای شهر آمل در گفت و گو با خبرنگار مازندرانه در رابطه با انتخاب شهردار شهرستان آمل گفت: شورای شهر آمل با توجه به مدت زمان کوتاهی که برای انتخاب شهردار در اختیار دارد باید هرچه زودتر بین گزینه های موجود،گزینه اصلح را انتخاب کند زیرا هرچه مدت زمان بیشتری را سپری کنیم،گزینه ها بیشتر و در پی آن فشارها افزایش می یابد.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران در رابطه با احتمال شهردار شدن خود اعلام کرد:من شاید تا یکی دو سال قبل علاقه ای به شهردار شدن نداشتم و از زمانی هم که تصمیم گرفتم وارد فضای شورای شهر شوم،هدفم این بود که به عنوان یک ایده پرداز به مسائلی که مربوط به حوزه تحصیلی و تخصصی خودم است بپردازم اما به تدریج به این نقطه رسیدم که می توانم به عنوان شهردار هم مثبت عمل کنم و در حال حاضر اعلام می کنم که تمایل برای رسیدن به سمت شهردار آمل را دارم و میدانم که می توانم در این سمت موثر باشم و نکته ای که من بارها اعلام می کنم این است شهردار آمل با انجام یک سری کارهای نه چندان سخت می تواند به وضعیت شهر بهبود بخشد،فقط لازم است توجه داشته باشد که از ویژگی های استراتژیک آمل نهایت بهره را ببرد زیرا بستر برای فعالیت مفید و سازنده برای یک شهردار در آمل کاملا فراهم و آماده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران درباره مرکز کنترل ترافیک گفت:یکی از موضوعاتی که در بحث مدیریت و کنترل  ترافیک در شهرها حائز اهمیت است این است که صرفا نمی شود با استفاده از یک سری نیروهای انسانی،ترافیک شهری را کنترل کرد بلکه با به کار گرفتن ابزارهایی که خیلی نیاز به نیروی انسانی نداشته باشند می توان مدیریت کنترل ترافیک را اجرایی و عملی کرد و در موقعیتی که نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است،راه حل استفاده از یک سری ابزارهای هوشمند مثل دوربین های پیشرفته و … است و بر مبنای همین مسئله،در آمل هم تصمیم گرفتیم که مرکز کنترل ترافیک را جهت ساماندهی امور ترافیکی شهر تاسیس و راه اندازی کنیم.

وی افزود:مرکزی که در حال حاضر به نام مرکز کنترل ترافیک در آمل وجود دارد مرکز ناقصی به حساب می آید که نمی شود به صورت اصولی و اساسی آن را مرکز کنترل ترافیک دانست زیرا فقط سخت افزارها و نرم افزارهای لازم این مرکز فراهم است اما این مرکز از لحاظ عملکردی هنوز قابلیت این را ندارد که این مجموعه را به صورت رسمی،مرکز کنترل ترافیک آمل بدانیم و این اواخر متوجه شدیم که این مرکز تحت نظارت حراست شهرداری قرار گرفته در صورتی که مدیریت این مرکز جز وظایف حراست شهرداری محسوب نمی شود زیرا حراست هر اداره وظایفی را برعهده دارد که مربوط به حوزه نظارتی و جلوگیری و برخورد با تخلفات است و اینکه مرکز کنترل ترافیک شهری،به عنوان زیرمجموعه حراست شهرداری قرار گیرد موضوع عجیب و نادری است.

محمودی پاتی با تاکید به اینکه مدیریت مرکز کنترل ترافیک آمل در حوزه وظایف حراست شهرداری نیست،ادامه داد:در حال حاضر،ما در آمل مرکز کنترل ترافیک اسمی داریم اما در عمل مرکز کنترل ترافیکی نداریم،با توجه به اینکه زیرساخت ها آماده است و اگر فعالیت این مرکز به درستی انجام شود،اتفاقات ارزنده ای در حوزه ترافیک شهری شهرستان آمل رخ می دهد.

عضو شورای شهر آمل درباره انتقال ساختمان شهرداری آمل به بلوار منفردنیاکی گفت:در شهرسازی نوین،اصلی وجود دارد که بر مبنای این اصل سعی می شود استفاده از وسایل نقلیه شخصی در محدوده شهری به حداقل رسانده شود و از طرف دیگر سعی می شود  نقاطی از شهر را عاری از ترافیک سواره کنند،در آمل هم چندسالی است که این بحث را شروع کردیم تا ما هم به سمت و سویی برویم که حداقل در بخش مرکزی آمل تسلط ماشین و خودروها کمتر و تسلط انسانی افزایش یابد و در این راستا چند طرح را اجرا کردیم مثل اینکه کوچه های شرقی و غربی شهرداری و کوچه مخابرات را پیاده محور کردیم و در نتیجه تمرینی انجام شد که هم شهروندان متوجه جذابیت چنین فضاهایی شوند و هم مدیران شهری دریابند که اگر در برخی نقاط شهر،خودرو عبور نکند اتفاق خاصی نمی افتد و نکته مهم تر اینکه،اجرای این طرح رونق بیشتری را برای کسب و کار مغازه داران این محدوده ها که ذی نفعان این فضا محسوب می شوند،به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد:با توجه به مزیت های گردشگری،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی که اجرای طرح پیاده محور کردن برخی نقاط شهر دارد تصمیم گرفتیم خیابان جلوی شهرداری پیاده راه شود و در راستای این طرح دو پل معلق و دوازده چشمه از ترافیک سواره خلاص شوند.

محمودی پاتی خاطرنشان کرد:در شهرستان آمل به تدریج شبکه معابری جهت اتصال راحت تر بین نقاط شهر ایجاد شد که همانند یک کمربند میانی است که شامل بلوار منفردنیاکی،بلوار جانبازان و بلوار ولایت است و با توجه به این کمربند میانی ما می توانیم برخی از اداره های مهم شهر را در این نقاط،مکان یابی کنیم زیرا دسترسی به این نقاط راحت و آسان است و نکته دیگر این است که شهرداری آمل زمینی در بلوار منفرد داشت که در آغاز قرار بود ساختمان سازمان عمران در این زمین احداث شود و بعد از آن نظر بر این شد که فرهنگسرای آمل در این زمین بنا شود اما با کمی تدبیر و یک سری مذاکرات به این نتیجه رسیدیم که این بنا از لحاظ سازه ای مناسب فرهنگسرا نیست و به همین دلیل تصمیم بر این شد که ساختمان احداث شده در بلوار منفردنیاکی به عنوان شهرداری مرکز مورد استفاده قرار گیرد و ساختمان کنونی شهرداری به فرهنگسرای آمل تغییر کاربری دهد.

گفتگو: مبینا ابراهیمی مقدم

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.