پایگاه تحلیلی خبری مازندرانه

موهبتی: آغاز ثبت‌نام دفترچه بیمه مددجویان شهری کمیته امداد
مدیرعامل بیمه سلامت گفت:از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه برای مددجویان شهری کمیته امداد آغاز و تاکنون هزاران نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه /  

طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان اظهار داشت: در پایان سال بحث ادغام بیمه‌شدگان کمیته امداد در بیمه سلامت را داشتیم که اتفاق مبارکی بود از این جهت که نشاندار کردن گروه‌های نیازمند برای آنها سختی‌هایی را در پی داشت.

وی گفت: این اقدام یکی از اقدامات در راستای تجمیع منابع بود و از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه برای آنها آغاز شده و تاکنون چند هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

موهبتی افزود: آرامش روحی و روانی از اقداماتی است که بیمار نیاز مبرمی به آن دارد و می‌توان مراقبت‌ها را در منزل برای بیمار فراهم کرد، مراقبت در منزل در ۶ استان از حدود یک ماه قبل در حال انجام است.

مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: بستری در آی سی یو، بیماری قلبی در مرحله اول و در مراحل بعدی سکته مغزی و زردی نوزدان پیگیری خواهد شد اگر استانداردهای مراقبتی در منزل فراهم شود به بیمار کمکی شایانی خواهد شد.

مدیر عامل بیمه سلامت تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی آغاز شده است و در شهرهای ۳۱ استان این کار به صورت پایلوت انجام شده و در شهر کرمان ۷۰ درصد پزشکان نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند. باید از طریق استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اقداماتی در این راستا صورت بگیرد، موضوع رسیدگی الکترونیکی نیز در بیمارستان‌ها آغاز شده است.

موهبتی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی قرار بود تا ٣١ تیر ماه به نتیجه برسد و ما این کار را شروع کرده‌ایم و این بحث را در یک شهر از هر ٣١ استان دنبال می‌کنیم و رویکرد ما پایلوت استانی است.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی رسیدگی الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم و در تمام بیمارستان‌های یزد رسیدگی به پرونده‌ها الکترونیک انجام می‌شود و در ۶٠۵ بیمارستان استحقاق سنجی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت به ارائه گزارش‌هایی از سال ۹۷ پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که صورت گرفت ایجاد معاونت آی تی و پس از آن راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بود که یک نقطه قوت برای ما به حساب می‌آید؛ چرا که سبب ارتباط بی‌واسطه ما با مردم بود و توانستیم از این طریق از مشکلاتی که ممکن است سازمان با آن روبه رو باشد مطلع شویم.

موهبتی  توضیح داد: دیگر اقدام مثبت ما چاپ سالنامه آماری بود که طی دو سال متوالی ۹۵ و ۹۶ چاپ نشده بود. همچنین پایگاه بیمه شدگان درمان به نتیجه رسید که این طرح در ۶ ماه ابتدایی امسال به نتیجه خواهد رسید.

وی با‌ بیان اینکه در بحث رفع همپوشانی‌ها ۴ میلیون فایل برای ما ارسال شد که یک میلیون و نهصد هزار از این فایل‌ها رفع همپوشانی شده است، افزود:  امیدواریم با تشکیل پایگاه‌ها ظرف ۶ ماه آینده رفع همپوشانی جدید صورت گیرد.

مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: در روز ۴۵ هزار نسخه با رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان در حال کنترل است در همین کنترل نسخه نویسی ها شرط صحیح نسخه نویسی و کنترل مباحثی مانند سیتی اسکن، ام آر آی و… درحال انجام است.

موهبتی با بیان این که توسعه و تقویت بیمه ایرانیان که از۴۰۰۰ هزار نفر به ۶۰۰ هزار نفر رسید، تصریح کرد: در سال گذشته همچنین خرید خدمت در چهارچوب بودجه برای اولین بار صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در بیمه سلامت، بیمه افراد مجهول الهویه بود که با بیمه نوزادان شروع به کار کردیم و توانستیم آن را گسترش دهیم.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان داشت: تا آذر کاهش بدهی‌ داشتیم و مانیتورینگ هزینه به صورت هفتگی در حال اجرا است.

موهبتی  با تاکید بر لزوم انتقاد پذیری، گفت: ما باید در بحث تکریم ارباب رجوع به خصوص در دفاتر پیشخوان دولت موضوع را جدی تر دنبال کنیم مردم باید این حق را داشته باشند که از حقوق خود مطلع شوند.

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.